Lihaskunto- ja kestävyystestit Santahaminassa

Ajankohta 4.10.2022
Kesto n 3 h
Ilmoittautumisaika 18.5.2022 17.32 - 16.9.2022 17.30

Kurssilla testataan osallistuja lihaskunto PV:n testipatterilla sekä kestävyyskunto UKK-kävelytestillä.
Testien perusteella osallistuja saa tietoa omasta toimintakyvystään sekä ohjeita sen parantamiseksi.

Kurssi soveltuu kaikille omasta fyysisestä toimintakyvystään kiinnostuneille reserviläisille.

Kurssilla tehdään lihaskuntotestit sekä kestävyyskuntotesti ulkotiloissa. Ota mukaan sopiva varustus.

Kurssille osallistujan tulee kokea olevansa täysin terve. Ennen suorituksia täytetään terveyskysely.
Testien hyväksytty suoritus on osa reserviläisen kenttäkelpoisuusnäytettä, josta saa kh-vuorokauden

Kokoontuminen klo 17.45 Santahaminan urheilukentällä.

Ensin tehdään lämmittely johdetusti, jonka jälkeen tehdään lihaskuntotestit.
- paikallinen pituus (3 yritystä)
- istumaannnousu (60sek)
- etunojapunnerrus (60sek)

Tauon jälkeen tehdään kestävyyskuntotestit:
- Cooper juoksutesti
- UKK-kävelytesti (2km) (kaikki 45-vuotiaat ja vanhemmat ja muut halukkaat)

Reserviläisen kuntotestin hyväksytystä (tavoitetaso 1) suorituksesta myönnetään rinnastettava KH-päivä.

MPK tekee tarvittavia muutoksia koulutusten aikatauluihin valtioneuvoston ja viranomaisten suositusten mukaisesti. Ajantasainen tieto tilanteesta löytyy MPK:n uutisista: www.mpk.fi/ajankohtaista. MPK:n piirit ilmoittavat osallistujille mahdollisista muutoksista sähköpostilla. Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla.

MPK gör nödvändiga förändringar i utbildningstidtabellerna i enlighet med rekommendationer från statsrådet och myndigheterna. Uppdaterad information om situationen (på finska) hittas i MPK:s nyheter: www.mpk.fi/ajankohtaista. MPK’s distrikt informerar deltagarna om möjliga förändringar via e-post. Kom ihåg att försäkra dig om att e-postadressen på ditt MPK-kort är rätt.

Kurssi on maksuton.
Ilmoittautumisen voi peruuttaa 21 vuorokautta ennen kurssin alkua oman MPK-kortin kautta tai ilmoittamalla perumisesta piiriin, joka koulutuksen järjestää. Tämän jälkeen kurssille osallistumista ei voi peruuttaa ilman pätevää syytä, ja kurssimaksu on maksettava. Päteväksi syyksi perumiseen katsotaan esimerkiksi sairastuminen tai loukkaantuminen.

Maksuttomilla kursseilla peritään 40 euron maksu, mikäli kurssille hyväksytty osallistuja peruu osallistumisensa määräajan umpeuduttua ilman pätevää syytä tai jättää saapumatta kurssille.

Santahaminan urheilukenttä

Päätestaaja: Jarkko Paananen