Reserviläisen kuntotestaus (Säkylä)

Kesto 0,5 vrk
Paikkakunta Säkylä
Ilmoittautumisaika 1.6.2022 11.06 - 24.6.2022 18.00

Tavoitteena on suorittaa yhtenä iltana kestävyystestit; 12 min juoksutesti/UKK kävelytesti (kävelytesti 45 v alk.) sekä lihakuntotesti (LKT). Molempien testien hyväksytty suoritus ilmoitetaan aluetoimistoon, jossa siitä myönnetään 1 KH-päivä.
Yleisesti MPK:n fyysisen koulutuksen tavoitteena on tuottaa Puolustusvoimien ja Rajavartioston reserviin sekä paikallisjoukkoihin suorituskykyisiä johtajia ja reserviläisiä, jotka omaavat fyysiseltä toimintakyvyltään ja liikuntataidoiltaan riittävät tiedot ja taidot selviytyäkseen heille suunnitelluista poikkeusolojen tehtävistä. Tavoitteena on lisäksi kannustaa reserviläisiä ja kansalaisia elinikäiseen liikunnan harrastamiseen.

Kurssi soveltuu kaikille omasta fyysisestä toimintakyvystään kiinnostuneille, erityisesti reserviläisille ja varsinkin maakuntajoukkoihin kuuluville.
Jokaisen kuntotesteihin osallistuvan on täytettävä turvallisuuslomakkeen terveysvaatimukset ja allekirjoitettava se paikan päällä ennen testiä. Linkki lomakkeeseen löytyy sivun yläreunasta, ilmoittautumisnapin alta. Tutustu siihen ennen testiä huolella

Kuntotestit järjestetään lauantaina 9.7.2022 klo 09.00 alkaen Porin Prikaatin urheilukentällä. Kuntotesteihin osallistujien ajoneuvot pysäköidään urheilukentän vieressä olevalle parkkipaikalle. Urheilukenttä on Sotilaskodin edessä.

Lisätietoa kuntotesteistä osallistujille: https://mpk.fi/lisaaliiketta/reservilaisten_kuntotestit/”
Varustus:
Urheiluvarustus, omat sykemittarit, sykevyöt.
Testiin valmistautuminen:
Kuntotestien tulokseen vaikuttavat testiä edeltävien vuorokausien toiminta.
Keskeisiä vakioitavia tekijöitä ennen kuntotestiä ovat
-normaali yöuni
-ei alkoholia 24 tuntiin
-ei kovaa fyysistä rasitusta kahtena edeltävänä päivänä
-ei raskasta ateriaa noin 5 t ennen testiä
-ei tupakkaa, kahvia, teetä tai kolajuomia 2-3 t ennen testiä

Jokainen testiin osallistuja täyttää ennakkokyselylomakkeen!

Kestävyystestit; 12 min juoksutesti/UKK kävelytesti (kävelytesti 45 v alk.) sekä lihakuntotesti (LKT).

Kurssi on maksuton osallistujalle

Porin Prikaati