Selviytyminen maastossa - Överlevnad i terrängen

Kesto 2,5 vrk
Paikkakunta Hanko
Ilmoittautumisaika 6.6.2022 11.11 - 19.9.2022 16.00

Kurssin osallistuja hallitsee maastossa selviytymisen taidot ja osaa soveltaa osaamistaan käytännössä. Kurssin osallistuja osaa valmistaa ruokaa maastossa.

Kursdeltagaren behärskar hur man klarar sig i terrängen och kan tillämpa sina kunskaper i praktiken. Kursdeltagaren kan tillverka mat i terrängen.

Kurssi soveltuu kaikille, ja eri ikäryhmille. Kurssin ikäraja on 18 vuotta. Osallistuminen edellyttää normaalia peruskuntoa. Liikumme ja yövymme maastossa. Kurssi toteutetaan kokonaisuudessaan ulkona.

Kursen passar alla och alla åldersgrupper. Kursens åldersgräns är 18 år. Delta-gande kräver normal grundkondition. Vi rör oss och övernattar i terrängen. Kursen hålls utomhus.

Kurssin järjestää Naisten valmiusliiton Uudenmaan alueneuvottelukunta ja se on naisille suunnattu valmiusharjoitus. Harjoituksen toteuttaa vapaaehtoiset naiset. Osallistuminen edellyttää perustason maastotaitojen hallintaa ja aiempaa maastokokemusta. Osallistuminen edellyttää normaalia perusterveyttä ja -kuntoa. Koulutus soveltuu pääsääntöisesti kaikille naisille.
Harjoitus toteutetaan huomioiden kansallisesti vallitsevaa pandemiatilannetta.

Kurssille hyväksytyille osallistujille lähetetään kurssikirje sähköpostitse noin kuu-kausi ennen harjoitusta. Kirje sisältää tarkempaa tietoa tarvittavista varusteista, aikatauluja ja ajo-ohjeita. Ohjeet kurssimaksun maksamisesta lähetetään aikaisintaan 21 päivää ennen harjoitusta sähköpostilla. Mahdolliset peruutukset ennen sitä ei aiheuta kustannuksia.

Övningen ordnas av Kvinnornas beredkapsförbunds Nylands regionförhand-lingsdelegation och är beredskapsövningar riktade till kvinnor. Övningen genomförs med hjälp av frivilliga kvinnor. Deltagandet förutsätter grundläggande kunskaper i terrängfärdigheter och tidigare erfarenhet av att röra sig i terrängen. Deltagandet kräver normal hälsa och kondition. Utbildningen är i huvudsak läm-pad för alla kvinnor.
Övningen genomförs med beaktande av det nationellt rådande pandemiläget.

De godkända deltagarna kommer att få ett kursbrev per e-post ca. en månad före övningen. Brevet innehåller närmare information om utrustning, tidtabell och köranvisningar. Anvisningar för betalande av deltagaravgiften sänds tidigast 21 dagar före övningen via e-post. Eventuell annullering dessförinnan orsakar inga kostnader.

Osallistujat oppivat maastotaitoja, yöpyvät teltassa ja liikkuvat maastossa. Val-mistamme osan ruuasta itse.
· Selviytymisestä maastossa, teoriaa ja käytäntöä
· Ruokahuolto: turvallinen juomavesi, aterioita valmistetaan maastossa, miten löydän syötävää maastosta eri vuodenaikoina
· Yöpyminen maastossa: majoitteen pystyttäminen ja purkaminen, kipinävahtina oleminen, tilapäismajoituksen rakentaminen

Deltagarna lär sig terrängfärdigheter, övernattar i tält och rör sig i terrängen. Vi tillverkar en del av maten själv.
· Överlevnad i terrängen i teorin och praktiken
· Matunderhåll: tryggt dricksvatten, tillverkning av måltider i terrängen, hur hittar jag ätbart i terrängen under olika årstider
· Övernattning i terrängen: byggnad och nedmontering av tältplats, att fin-gera som eldvakt, byggnad av tillfällig övernattningsplats

Syndalen Hanko