Reserviläisten kuntotestaajakurssi

Ajankohta 15.1.2023 - 15.12.2023
Ilmoittautumisaika 1.1.2023 16.00 - 30.11.2023 16.00

Kuntotestaajakoulutuksen tavoitteena on kouluttaa piireille osaavia kuntotestaajia, jotka toimeenpanevat turvallisia ja laadukkaita kuntotestejä reserviläisille.

Kurssi on tarkoitettu henkilöille, joilla on kiinnostusta reserviläisten kuntotestauksesta ja lisäksi omaavat liikunnallista osaamista, esimerkiksi ovat toimineet käytännön valmennustehtävissä, sekä saaneet siihen tarvittavan koulutuksen. Henkilö on lisäksi koulutuksen jälkeen halukas sitoutumaan reserviläisten kuntotestaukseen vähintään 3 - 5 vuodeksi.

Opinnot koostuvat kahdesta osasta. Teoriaopetus toteutetaan itseopiskeluna MPKMoodlessa. Kurssin hyväksytty suoritus mahdollistaa osallistumisen lähiopetukseen piirien järjestämille kursseille.

Teoriaopetus koostuu reserviläisten kuntotestaamisen ja kuntotestien toimeenpanon perusteista, sekä turvallisuudesta. Teoriakurssin opintojen laajuus on 8 tuntia.
Kurssin hyväksytty suoritus mahdollistaa osallistumisen piirien toimeenpanemaan lähiopetukseen, jonka painopiste on kuntotestien käytännön toteutuksessa ja johtamisessa. Lähiopintojen laajuus on 8 - 10 tuntia.
Molempien osakokonaisuuksien hyväksytty suoritus antaa osallistujalle reserviläisten kuntotestaajaoikeuden, joka vahvistetaan piirien esityksestä puolustusvoimien aluetoimistoissa.

Teoriakurssi on ilmainen

Verkkokurssi MPKMoodlessa ja lähiopinnot piireittäin.

MPK:n liikuntapäällikkö Matti Santtila, matti.santtila@mpk.fi
Piirien liikuntapäälliköt, tiedot MPK:n sivuilta.