Meritiedustelun peruskurssi 2.

Ajankohta 19.8.2022 - 21.8.2022
Kesto 2,5
Ilmoittautumisaika 30.6.2022 16.59 - 17.8.2022 15.30

Kurssi antaa perusteet toimia tähystystiedustelutehtävässä saariston olosuhteissa. Kurssilla kerrataan tiedusteluryhmän vakioidut perusmenetelmät, ryhmäjako ja kaluston käyttö.
Kurssin jälkeen osallistuja
• Tuntee tähystyspaikan perustamisen perusmenetelmän ja siihen liittyvät käskyt
• Osaa rakentaa tilapäisen tähystyspaikan
• Osaa laatia tähystysalapiirroksen
• Osaa viestittää tähystyshavainnot
• Osaa suorittaa vesistönylityksen tilapäisvälinein

Kurssin kohderyhmänä ovat varusmiehenä tiedustelukoulutuksen saaneet reserviläiset, mutta myös muut, tiedustelusta kiinnostuneet reserviläiset voivat osallistua kurssille.

Kurssille osallistumisen edellytyksenä on meritiedustelun peruskurssin 1 suorittaminen tai vastaavat tiedot, 200 m uimataito ja hyvä fyysinen kunto. Kurssi järjestetään Mustamaalla Virolahden saaristossa.
Kurssi on osa meritiedustelun koulutusohjelmaa, johon sisältyy kaikkiaan neljä kurssia kahden vuoden aikana. Koulutusohjelman hyväksytysti suorittaneiden reserviläisten sopivuutta ja sijoitusta poikkeusolojen tehtäviin voidaan muuttaa.

Kurssi alkaa perjantaina klo 15.30 Haminan varuskunnassa ja päättyy viimeistään klo 16.00 sunnuntaina.

Kurssin peruminen 16 päivää ennen kurssin alkua.
Muutoin peritään 40 € osallistumismaksu.
Kurssi muuten on maksuton.

Hamina, Valkjärvi
Kadettikoulunkatu 7 (RUK Pääportti)

Kurssinjohtaja:
Antti Heikkilä