Säteilymittausjoukkueen harjoitus, Kotiseutuharjoitus Turvallinen Uusimaa 2022

Ajankohta 2.9.2022 - 3.9.2022
Kesto 2 vrk
Ilmoittautumisaika 21.7.2022 16.00 - 21.8.2022 22.00

Harjoituksen tavoitteena on testata ihmisten radioaktiivisuuden mittausta säteilymittauspaikalla realistisissa tiloissa ja olosuhteissa sekä testata toimintoja, jotka kytkeytyvät ihmismittauksiin.

Harjoituksessa kehitetään eri toimijoiden välistä yhteistyötä

Vapaaehtoiseen säteilymittausjoukkueeseen sitoutuneet. Kurssille otetaan 20 henkilöä.

Säteilymittausjoukkueen peruskurssin suorittaminen on esitietovaatimus tälle kurssille osallistumiselle, (HUOM! KURSSI NYT TÄYNNÄ)

Kotiseutuharjoitus on alueellinen varautumisharjoitus, johon järjestöjen vapaaehtoistoimijat, kunnat ja viranomaiset tulevat kouluttautumaan ja harjoittelemaan yhdessä. Harjoituksissa eri toimijat välittävät muille parasta osaamistaan, oppivat toisiltaan ja harjoittelevat yhteistoimintaa mahdollisissa häiriötilanteissa.
Säteilymittausjoukkueen harjoitus toteutetaan kahdessa osassa pe-la niin, että perjantaina … ja lauantaina on käytännönharjoitus osana Kirkkonummen kunnan valmiusharjoitusta.

Koulutuspaikka:
Säteilyturvakeskus, Jokiniemenkuja 1, Vantaa
Kirkkonummen kalliosuoja, Kirkkotallintie 8, Kirkkonummi

Kurssi on osallistujille maksuton.

Vantaa, Kirkkonummi

Kurssin johtaja, toimistopäällikkö Jukka Sovijärvi, STUK, jukka.sovijarvi@stuk.fi 040 350 0287 Koulutuspäällikkö: Sakari Saikku (puh. 040 515 3332, sakari.saikku@mpk.fi)