Ampumapäivä Pieksämäellä

Kesto 1 päivä
Paikkakunta Pieksämäki
Ilmoittautumisaika 17.9.2022 14.00 - 21.9.2022 9.00

Koulutettavan on kyettävä ampumaan kiväärillä. Kurssin jälkeen koulutettavan on osattava
- turvallinen aseenkäsittely,
- toiminta ampumaradalla.

Vähintään 18 vuotiaat naiset ja miehet.
Ampumakurssi sopii myös aloittelijoille. Kurssilla ammutaan reserviläisyhdistyksen aseilla ja MPK:n ampumatarvikkeilla.

Ampumapäivän hinta on 20€.
Pieksämäen Reserviupseerikerho ja Pieksämäen seudun reserviläiset tarjoavat kevyen välipalan ja kahvia päivän aikana.
Kurssin ilmoittautumispaikka on Olkonkankaan ampumarata. Ilmoittaudu klo 09.00 mennessä.
Kurssilla jaetaan ammuntoihin liittyvä suojavarustus. Voit käyttää myös omia suojavarusteita (kuulonsuojaimet, suojalasit).
Kurssilla käytetään omaa, säähän sopivaa, varustusta. Ota myös mukaasi kurssille kuvallinen henkilöllisyystodistuksesi.

MPK:n tulee toimittaa SOTVA- kurssin ilmoittautumistiedot ennen koulutuksen alkua aluetoimistolle. Puolustusvoimilla on oikeus estää henkilön osallistuminen SOTVA- koulutukseen. Edellä mainitusta kiellosta Puolustusvoimat ilmoittaa koulutettavalle ennen koulutuksen alkua.

Maanpuolustuskoulutusyhdistyksen (MPK) tapaturmavakuutus on voimassa harjoituksen ajan harjoitusalueella. Matkat jokainen tekee omalla vastuullaan. Ilmoita HETI kurssinjohtajalle tai MPK:n henkilökuntaan kuuluvalle kurssilla sattuneesta tapaturmasta.

Kurssilla ammutaan MPK:n uuden ampumaohjelmiston mukaisia ammuntoja.

Koulutuspäivän hintaan sisältyy opetus, välineistö, ohjelmaan merkityt ateriat sekä suojavarustus ja vakuutusturva.

Olkonkankaan ampumarata, Pieksämäki
Suonenjoentie 690, Pieksämäki
76100 Pieksämäki

Jehki Kimonen (jehki.kimonen@gmail.com / 0400 576 458).
Liikuntapäällikkö Heikki Tonteri heikki.tonteri@mpk.fi/050 5510655