MATI2-peruskurssi

Paikkakunta Kajaani
Ilmoittautumisaika 5.11.2022 13.34 - 8.3.2023 12.00

Koulutettavat ymmärtävät (osaavat)
- MATI2-päätelaitteen käyttökuntoonlaiton ja perusominaisuuksien käytön sekä liittämisen esikunnan lähiverkkoon
- Viestiperusteiden merkityksen osana järjestelmää
- ISO (=integraatiosovellus), MICS (=Multi Interface Communication Software) ja Thunderbird sovellusten käytön osana järjestelmää.

Kurssilla perehdytään MATI2-sovelluksen käyttöön sekä MATI2-järjestelmän sekä yleisesti viestijärjestelmän rakenteeseen. Kurssilla käsitellään MATI2-sovelluksen käytön perusteet sekä sivutaan toimintamallia. Lisäksi käsitellään sanomanvälitysjärjestelmää (MAAVSANV2/MICS) osana MATI2-järjestelmää.

Kurssi soveltuu ensisijaisesti esikunta- ja viestikomppaniaan (EVK) ja esikuntatehtäviin sijoitetuille reserviläisille.

Kurssilaiset varustetaan tarvittavalla vaatetusmateriaalilla. Majoitus on kasarmimajoitus. Ruokailut tapahtuvat pääsääntöisesti varuskuntaravintolassa. Kuljetukset varuskunnan ja Kajaanin matkakeskuksen välille järjestetään.

Kurssin tavoitteissa mainittujen asiakokonaisuuksien lisäksi kurssilaisille koulutetaan perusteet arjen välineistä (AV).

Noin kaksi viikkoa ennen kurssin alkua osallistujille lähetetään kurssi-info.

24.3. Perjantai
1600 Mennessä ilmoittautuminen
1630 Varustaminen ja vaatteiden vaihto
1730 Päivällinen
1800 Tietoturvallisuus ja pelisäännöt, viestijärjestelmän rakenne, laitteisiin tutustuminen ja koulutusympäristön rakentaminen
2100 Iltapala ja majoittuminen

25.3. Lauantai
0645 Aamupala
0800 - 2100
RAKSA (=rakenteeton salaus), ISO, MICS ja MATI2 alustaminen ja käyttö. MATI2 tuotteiden ja kyselyiden luominen ja niiden merkitys
2100 Lepo

26.3. Sunnuntai
0645 Aamupala
Tilannekuvan muodostaminen, koulutusympäristön purkaminen ja kaluston palautus
1200 Lounas, vaatteiden vaihto
1300 Varusteiden palautus
1400 Mennessä palautetilaisuus ja kurssin päättäminen.

Maksuton kurssi. Sisältyy opetus, opetusmateriaali, oppimisympäristö, lounas ja tapaturmavakuutus.

Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, perittävä maksu on 30 euroa.

Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse tai puhelimitse suoraan kurssin järjestävään koulutuspaikkaan.

Kainuun prikaati
Prikaatintie 97