Reserviläispäivä: Info ja RK-ammunta

Kesto 1
Paikkakunta Kajaani
Ilmoittautumisaika 5.7.2023 12.00 - 7.9.2023 20.00

Tavoitteena on päivittää osallistujien tiedot maanpuolustuksen ajankohtaisista asioista Puolustusvoimien ja Maanpuolustuskoulutusyhdistyksen näkökulmista. Toiminnallisena osuutena järjestetään rynnäkkökivääriammunta.

Kurssi soveltuu ensisijaisesti Kainuussa asuville maanpuolustuskoulutuksesta kiinnostuneille reserviläisille.

Omien autojen pysäköinti tapahtuu Sotilaskodin parkkipaikalla. Ilmoittautuminen ja aamupäivän ohjelma on Kainuun prikaatin auditoriossa. Lounas syödään varuskuntaravintolassa. Lounaan jälkeen siirrytään opastetusti Hoikanporttiin. Siirtyminen tapahtuu omilla autoilla. Autottomille järjestetään kuljetus. Kurssi päätetään Hoikanportissa.

Hoikanportissa ammutaan ampumaohjelmiston mukaisia RK:n perusammuntoja. Koulutukseen kuuluu myös aseen purkaminen ja huolto. Kurssilaisia ei varusteta, Järjestäjä varaa tarvittavat suojavarusteet, kuten kuulonsuojaimet.

Tilaisuuteen hyväksytyille lähetetään kurssi-info noin kaksi viikkoa ennen kurssiajankohtaa.

Aikataulu:

08.55 mennessä ilmoittautuminen KAIPR auditorio, tulokahvi
09.00 Aloituspuhuttelu
09.30 PV-ajankohtaista, paikallispuolustus ja reserviläisten käyttö
10.30 MPK-info, koulutusjärjestelmä ja koulutustarjonnan hyödyntäminen, vuoden 2024 koulutustarjonta
11.15 Lounas
12.00 RK-ammunnat Hoikanportti
15.30 Asehuolto ja kurssin päättäminen 16.00 mennessä.

Maksuton.

Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, perittävä maksu on 30 euroa.

Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse tai puhelimitse suoraan kurssin järjestävään koulutuspaikkaan.

Kainuun prikaati
Prikaatintie 97