Rynnäkkökivääriammunta naisille

Ilmoittautumisaika 25.9.2023 17.00 - 15.11.2023 12.00

Kurssilainen
- Hallitsee aseen turvallisen käsittelyn
- Osaa rynnäkkökiväärin perushuollon ja kohdistamisen.
Kurssi kehittää perusampumataitoa makuuasennosta ja tutustuttaa polvi- ja pysty -asennosta ampumiseen.

Kurssi soveltuu RK-ammunnasta kiinnostuneille naisille. Aiempi ammunnan simulaattoriharjoittelu tai kokemus ammunnasta kiväärillä on eduksi, mutta ei välttämätöntä. Kurssilla opetetaan ja kerrataan kaikki tarpeellinen perusteista alkaen.

HUOM! KURSSILLE TULIJALLA OLTAVA ESITTÄÄ POLIISIN MYÖNTÄMÄ HENKILÖKORTTI TAI PASSI (Lisätty 10.10.2023).

Vaatetusmateriaalia ei jaeta, joten jokaisen on pukeuduttava sään edellyttämällä tavalla. Myös lämmintä juotavaa on syytä varata mukaan. Järjestäjä varaa aseiden ja patruunoiden lisäksi kuulonsuojaimet.

Kurssinjohtaja Ilkka Määttä vastaa kysymyksiin ja lisäksi lähettää marraskuun lopulla kurssikirjeen.

Ammutaan MPK-ampumaohjelmiston mukaisesti RK 1-2 50 m/150 m ja osaamistason mukaan RK-ammunnat 3-4.
Opetetaan aseen huoltopurkaminen, puhdistaminen, aseen käsittely sekä käytettävät ampuma-asennot.

Aikataulu:
08:30 Ilmoittautuminen Hoikanportti Rata3 alkaa
09:00 Kurssilaiset ilmoittautuneet, alkupuhuttelu
09:15 Perusteiden opettaminen ja kertaaminen
10.00 Aseiden kohdistaminen, harjoittelu ja ammunnat
11:30 Lounas
12:00 Harjoittelu ja ammunnat
15:00 Huolto ja palaute sekä kurssin päättäminen klo 16.00 mennessä.

Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, peritään kurssimaksu kokonaisuudessaan.
Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse tai puhelimitse suoraan kurssin järjestävään koulutuspaikkaan.

Kainuun prikaati
Prikaatintie 97