Sotilaan selviytymisen peruskurssi 2, Talvi

Ajankohta 2.12.2022 - 4.12.2022
Ilmoittautumisaika 12.10.2022 15.49 - 2.11.2022 15.30

OSAAVAT suojan periaatteet, vedenhankinnan ja tulenteon ilman tulitikkuja tai sytytintä.
OSAAVAT vihamielisellä alueella toimimisen vaatimukset, kuten harhauttamisen ja väistämisen
OSAAVAT Toimintakyvyn ylläpitämisen periaatteet
OSAAVAT Suunnistuksen maastossa
OSAAVAT Hypotermian oireet ja hoidon
OSAAVAT Hätämerkit.

Kurssi soveltuu reserviläisille, jotka haluavat kehittää tai kerrata selviytymistaitojaan.

KURSSI ON TÄYNNÄ

Kurssin johtaja lähystyy valittuja osallistujia tarkemmilla tiedoilla.

Kurssilla opetetaan ja kehitetään sotilaan selviytymisen perustaitoja myöhäissyksyn tai alkutalven olosuhteissa. Kurssille osallistuvat oppivat perusteet siitä, miten toimia vihollisen miehittämällä alueella paljastumista välttäen, kun huoltoa ei ole, varusteet ovat puutteelliset ja yhteys omiin joukkoihin on katkennut. Osaamista testataan kurssin aikana ja kurssin hyväksytty läpäisy on ehtona selviytymisen jatkokursseille osallistumiselle. Kurssilla toimitaan ryhmänä, taistelijaparina ja yksilönä.

Kurssi on maksuton.
Osallistuminen peruttava viimeistään 16 päivää ennen kurssin alkua. Muutoin peritään 40 € osallistumismaksu.

Hamina, Valkjärvi

Kurssinjohtaja