Johto- ja Tukikurssi IV

Kesto 2 päivää
Paikkakunta Helsinki
Ilmoittautumisaika 23.10.2022 14.17 - 3.2.2023 15.00

Kurssin tavoitteena on kehittää harjoituksen johdon (harjoituksen johtajan ja vääpelin) suunnittelu- ja toimeenpanokykyä sekä kurssilaisten (mm. huollon ja viestinnän tehtävät) osaamista ja Puolustusvoimien kalustotuntemusta sekä perehdyttää Helsingin koulutuspaikan toimintatapoihin.

Kurssi on tarkoitettu MPK:n harjoituksenjohtajakurssin (K3) suorittaneille sekä harjoituksen tai huollon johtamisesta sekä tukitoiminnoista kiinnostuneille reserviläisille.

Toimimme pääosin sisätiloissa, suojavaatetuksen saa lainaan tarvittaessa. Omaa maastopukua M/05 saa käyttää.

Kurssi johtaa harjoitusta sekä tuottaa harjoituksen lääkintä-, huolto-, viesti- ja muut tukitoimet. Kurssi tukee myös harjoituksen kurssien perustamista ja purkua.

Kurssin tarkempi sisältö ja aikataulu on riippuvainen harjoitukseen sisältyvien kurssien sisällöistä ja aikatauluista.

Kurssi on osallistujille maksuton.

Osallistumisen kurssille voit perua MPK-kortin kautta ilman kustannuksia 7 vrk ennen kurssin alkua, eli viimeistään 10.03.2023, kello 08.00 asti.

Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, peritään kurssista kurssimaksu.
Maksullisista kursseista peritään täysi kurssimaksu. Maksuttomilla kursseilla perittävä maksu on 30 euroa. Maksukäytänteet tulevat voimaan 1.3.2023.
Ilmoittautumisen voi edelleen peruuttaa 7 vuorokautta ennen kurssin alkua MPK-kortin kautta tai ilmoittamalla perumisesta koulutuksen järjestävään piiriin.
Tämän jälkeen kurssille osallistumista ei voi veloituksetta peruuttaa ilman pätevää syytä.

Santahamina
Radioniementie 1
00860 Helsinki

Kurssin hallinto ja kurssin muut asiat:
Valmiuspäällikkö Juho Tiainen, 050 401 2341, juho.tiainen@mpk.fi

Lisätietoja: