MPK:n ammunnanjohtajakoulutus

Kesto 2,5
Paikkakunta Taipalsaari
Ilmoittautumisaika 24.10.2022 11.08 - 18.1.2023 16.00

Tunnettava ammuntoihin liittyvät turvallisuusmääräykset. Tunnettava uuden ampumaohjelmiston sisältö ja sen asettamat vaatimukset. Osattava kouluttaa johtaa reserviläisammunnat turvallisesti.

KSMPP:n reserviläisammuntojen johtajakoulutus. Koulutuspaikkojen esittämät ammunnanjohtajakoulutukseen soveltuvat henkilöt.

Ennen kurssille tuloa perehdytään PV-Moodlessa olevaan materiaaliin. Etäopintoihin sisältyy myös 100 kysymyksen tentti. Kurssin näyttövaiheeseen pääsyyn edellytetään ensiapukoulutuksen ja kirjallisen tentin hyväksyttyä suorittamista.

Kurssille ilmoittaudutaan PV:n jakamassa M05 suojavaatetuksessa.

Ammunnanjohtajakoulutuksen ensimmäinen jakso sisältää ammuntoihin liittyvien varomääräysten opettamisen, sekä 18 h kestävän puolustusvoimien ensiapuhenkilöiden koulutuspaketin. Ensimmäisellä jaksolla ammutaan myös malliammunnat kiväärillä ja pistoolilla. Jakson jälkeen osallistujat valmistelevat omat ammuntansa näyttöviikonloppua varten. Kurssin viikko-ohjelma lähetetään koulutukseen valituille kurssikirjeellä.

Kurssi on osallistujille maksuton.

Taipalsaari
Rantatie 150