NASTA Harjulintu23 Makean toiminnan joukot tutuksi

Kesto 3,0 vrk
Paikkakunta Säkylä
Ilmoittautumisaika 2.3.2023 13.00 - 7.4.2023 23.59

Kurssin tarkoitus on tutustuttaa osallistuja Sotilaskotitoimintaan ja elintarvikkeiden käsittelyn perusteisiin.
Kurssin jälkeen osallistuja muistaa elintarvikkeiden käsittelyyn liittyviä ohjeita maasto-olosuhteissa ja ymmärtää toimintansa osana kanttiinijoukkuetta erityisesti tilapäisolosuhteissa.
Muistaa Sotilaskotiliiton toimintaperiaatteet normaali- ja poikkeusoloissa.

Sopii Sotilaskotitoiminnasta kiinnostuneille yli16-v henkilöille

Peruskoulutusta, ei vaatimuksia kurssille tultaessa, kohtuullinen fyysinen kunto.

Kurssilla perehdytään kenttäleipomon toimintaan ja erilaisten raaka-aineiden käyttöön maasto-olosuhteissa.
Kurssi harjoittelee kenttäleipomotoimintaa leipomalla munkkeja.
Lisäksi harjoitellaan sotilaskotiauton varustamista ja kanttiinitoimintaa. Kurssiin sisältyy ensiapua ja alkusammutusta huomioiden erityisesti kenttäleipomo-olosuhteet.
Hygieniaosaamistesti (hygieniapassi) on mahdollista suorittaa kurssilla erillismaksusta. Suoritettuasi testin hyväksytysti, saat hygieniapassin postitse noin kolmen viikon kuluessa suorituspäivästä.
Passi maksaa 6 € + postituskulut 3 € ja hinta peritään testin hyväksytysti suorittaneilta kurssin lopussa käteisellä.
Jos haluat suorittaa testin tai jos sinulla on asiaan liittyen kysyttävää, soita tai laita viestiä numeroon 040-5544823 (kouluttaja Merja Lankinen) viimeistään kurssille ilmoittautumisesi yhteydessä.
Oppimateriaaliin tulee perehtyä itsenäisesti ennen kurssin alkua, koska kurssilla annettu hygieniakoulutus kohdistuu enemmän maastossa ja erityisoloissa huomioitaviin hygienia-alueisiin. Hyvää oppimateriaalia löydät netistä, mm. ruokavirasto.fi/henkiloasiakkaat/hygieniapassi/opiskelukoulutus-ennen-hygieniapassitestia/tietoa elintarvikehygieniasta tai www03.edu.fi/oppimateriaalit/purtavaapuhtaasti
Muista myös, että tarvitset virallisen kuvalla varustetun henkilöllisyystodistuksen tunnistautumista varten.
Sähköistä henkilökorttia ei hyväksytä.

Kurssimaksuun sisältyy opetus, koulutusmateriaali sekä mahdollisen oppimisympäristön käyttö, vakuutusturva, suojavarustus.

Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, peritään kurssimaksu kokonaisuudessaan.
Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse lounais-suomi@mpk.fi.

Porin prikaati
Porilaistie 1 Säkylä

Kurssinjohtaja: Anne Pihlaja (anne1.pihlaja(at)gmail.com)
Satu Kairama (satu.kairama(at)gmail.com)