NASTA Harjulintu23 Tosielämän ensiapu - TÄYNNÄ, jonoon voi ilmoittautua

Kesto 3,0
Paikkakunta Säkylä
Ilmoittautumisaika 2.3.2023 13.00 - 31.3.2023 23.59

Kurssilla saa valmiuksia kotitapaturmien ehkäisyyn ja henkeä pelastavan ensiavun antamiseen.
Kurssin jälkeen osallistuja ymmärtää, miten tehdään hätäilmoitus, muistaa tavallisimmat kotitapaturmat ja sairauskohtaukset sekä ymmärtää, miten annetaan ensiapua tositilanteessa.

Sopii kaikille 16-vuotta täyttäneille.

Peruskoulutusta. Edellyttää kuntoa, joka mahdollistaa osallistumisen harjoitteisiin.

Kurssilla harjoitellaan ensiaputaitoja käytännön tilanteiden kautta (mm. äkillisiä sairastumistapauksia ja loukkaantumisia). Kurssi on käytännönläheinen ja kurssin sisältöä voidaan painottaa kohderyhmän mukaan.
1. Yleiset periaatteet auttamistoiminnassa
- hätäilmoituksen teko
- 112 sovellus
2. Hätäensiapu
- elvytys
- tajuttoman ensiapu
- suuret verenvuodot
- sokki
- vierasesineen poisto hengitysteistä
3. Tavallisimmat sairaskohtaukset ja niiden ensiapu
4. Tavallisimmat kotitapaturmat
5. Retkeilijän turvallisuus
6. Soveltava harjoitus
7. Rastikoulutusta ja ryhmätöitä

Lotta Svärd säätiö tukee kurssin toteutusta. Osallistumismaksuun sisältyy muonitus, majoitus, suojavaatetus, vakuutus kurssipaikalla ja koulutus.

Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, peritään kurssimaksu kokonaisuudessaan.
Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse lounais-suomi@mpk.fi.

Porin prikaati
Porilaistie 1
27800 Säkylä

Kurssinjohtaja: Mervi Parkkonen (mervi.parkkonen(at)univisio.fi)