Arktinen koulutus 2. jakso

Ajankohta 17.2.2023 - 19.2.2023
Paikkakunta Rovaniemi
Ilmoittautumisaika 14.11.2022 10.00 - 2.2.2023 17.00

Joukon selviytyminen arktisissa olosuhteissa taistelukelpoisena.

Reserviläisille ja muille täysi-ikäisille, joilla on suoritettuna Arktinen koulutus 1 jakson.

Arktinen koulutus 2 jakso on sovellettu harjoitus. Kurssilla osallistujalta testataan toimintakyky talvisissa olosuhteissa.
Jakson 1 lopuksi kurssilaisille annetaan ohjeet toisen vaiheen aloituksesta. Ilmoittautuminen Rovaniemen varuskunnassa 17.2. klo 17.00 mennessä.
Kurssi toteutetaan Rovajärven alueella.
Molempiin kurssiviikonloppuihin osallistuneille esitetään 4 vrk rinnasteisia kh-päiviä.

2 jaksolla keskitytään yksilön, taistelijaparin ja ryhmän toimintaan.
Kurssilla testataan oikeanlainen pukeutuminen eri talviolosuhteissa, nesteen ja ravinnon hankkiminen sekä tulenteon perusteet tilapäisvälinein talvella, kylmävammoilta suojautuminen ja toimintakyvyn säilyttäminen, harjaannutaan ase- ja ampumakoulutukseen talviolosuhteissa sekä harjoitellaan hiihtämistä

Maksuton.

Maksukäytäntö 1.3.2023 alkaen.

Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, perittävä maksu on 30 euroa.

Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse tai puhelimitse suoraan kurssin järjestävään koulutuspaikkaan.

Someroharju, Varuskunta
Someroharjuntie 21
96960 Rovaniemi

Kurssinjohtaja Ville Vanha. sp: ville.vanha@live.com puhelin 040 560 8164
Valmiuspäällikkö Pentti Kormano. pentti.kormano@mpk.fi. 050 3856039.