Ammunnan peruskurssi kiväärillä

Kesto 1 päivä
Paikkakunta Mustasaari
Ilmoittautumisaika 27.10.2022 13.28 - 19.3.2023 23.59

Kurssin jälkeen osallistuja osaa:
- toiminnan ampumaradalla ja ammunnan komennot
- hyvän ampuma-asennon ja laukauksen vaatimukset ammuttaessa makuulta
- määrittää iskemäkeskeispisteen ja siirtää tähtäimiä
- hyvän kasan ampuminen
- kohdistaa aseensa hengitysrytmin
- aseen vakaanapidon
- tähtäämisen, liipaisun ja jälkipidon
- tavoitteena vähintään hyvä tulos (36 pistettä)
- hyvän ampuma-asennon vaatimukset ammuttaessa polvi-ja pystyasennosta
- tähdätyn laukauksen ampumisen polvi-ja pystyasennosta
- kahden nopean laukauksen ampumisen
- lippaan vaihtamisen makuu- ja polviasennosta
- aseen tilan tarkastamisen
- lähitarkastuksen

Kurssi soveltuu aloittelijoille, joilla on vähän tai ei lainkaan kokemusta ammunnasta. Kurssille voivat osallistua kaikki 18 vuotta täyttäneet.

Kurssi toteutetaan ampumaradalla ulkotiloissa. Pukeudu sään mukaisesti ulkoilua varten, ota mukaasi juomapullo ja pientä evästä.

Varaudu todistamaan henkilöllisyytesi. Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla. MPK:n piirit viestivät osallistujille sähköpostilla mm. kurssille hyväksymisestä ja mahdollisista muutoksista.

Kurssilla on käytössä PV:n aseet ja patruunat.

Kurssilaisille jaetaan tarvittavat aseet, patruunat ja suojavarusteet. Osallistujalta ei edellytetä aselupaa. Omien aseiden käyttäminen ei ole mahdollista.

Kurssilla ammutaan MPK:n ampumaohjelmiston mukaiset ammunnat 0-4. Kurssilla ammutaan ohjelmiston mukaiset 45 laukausta eri ampuma-asennoista etäisyyksien ollessa 50-150 metriä (liite).

Hinta sisältää vakuutuksen, koulutuksen ja koulutusmateriaalin sekä ohjelman mukaiset ruokailut.

Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, peritään kurssimaksu kokonaisuudessaan.

Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse tai puhelimitse suoraan piiritoimistoon.

Kivijärven ampumarata
Ampumaradantie