Ammunnan peruskurssi pistoolilla

Kesto 1 päivä
Paikkakunta Mustasaari
Ilmoittautumisaika 27.10.2022 13.55 - 19.3.2023 23.59

Kurssin jälkeen osallistuja osaa:
- valmiusotteen ja ampumaotteen
- ampua pistoolilla eri etäisyyksille ilman ulkoista stressiä ja aikapainetta
- toimia lippaan loppuessa tai aseen tehdessä häiriön
- toiminnan ampumaradalla
- tehdä hätälippaan vaihdon
- turvallisen aseenkäsittelyn
- ampua pistoolilla tähdätyn laukauksen lyhyille etäisyyksille
- häiriön poiston kahdella lippaalla
- patruunan poistamisen turvallisesti ja hallitusti
- ampua tuplalaukauksen viidestä metristä, joista osuu ainakin toisen osuma-alueelle
- tukevan ampumaotteen ja asennon

Kurssi soveltuu aloittelijoille, joilla on vähän tai ei lainkaan kokemusta ammunnasta. Kurssille voivat osallistua kaikki 18 vuotta täyttäneet.

Kurssi toteutetaan ampumaradalla ulkotiloissa. Pukeudu sään mukaisesti ulkoilua varten, ota mukaasi juomapullo ja pientä evästä.

Varaudu todistamaan henkilöllisyytesi. Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla. MPK:n piirit viestivät osallistujille sähköpostilla mm. kurssille hyväksymisestä ja mahdollisista muutoksista.

Kurssilaisille jaetaan tarvittavat suojavarusteet. MPK:n aseella ampuvalta ei edellytetä aselupaa. Kurssilaisella, joka ampuu omalla aseella ja materiaalilla, tulee olla mukana voimassa oleva aseen hallussapitolupa.

Kurssilla ammutaan MPK:n ampumaohjelmiston mukaiset ammunnat 0-4 (liite), jolloin laukausmäärä on noin 86 ampumaetäisyyksien ollessa 3-20 metriä.

Alustava aikataulu:
09.10—10.00 Ilmoittautuminen, turvallisuusohjeistus ja ammunnan valmistelut
10.00—11.30 Koulutus aseiden käsittelystä ja ammunta
11.30—12.30 Lounas
12.30—15.30 Ammunta
15.30—16.00 Aseiden huolto
16.00—17.00 Ampumaradan siivous ja kurssin päättäminen

Hinta sisältää vakuutuksen, koulutuksen ja koulutusmateriaalin sekä ohjelman mukaiset ruokailut.

Omalla aseella ja materiaalilla ampuvalle hinta on 15 €.

Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, peritään kurssimaksu kokonaisuudessaan.

Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse tai puhelimitse suoraan piiritoimistoon.

Kivijärven ampumaurheilukeskus
Ampumaradantie