Moottorikelkkakurssi naisille

Ajankohta 31.3.2023 - 2.4.2023
Paikkakunta Rovaniemi
Ilmoittautumisaika 3.2.2023 9.00 - 23.3.2023 17.00

Kurssin tavoitteena on oppia moottorikelkan turvallinen käsittely ja ajaminen maasto-olosuhteissa.
Käydä läpi maastoliikennesäännöt ja toiminta kelkkareitillä.
Koulutuksen jälkeen opiskelija tietää moottorikelkkailijalta vaadittavia taitoja ja osaa arvioida omia kykyjään käyttää moottorikelkkaa turvallisesti erilaisissa luonnon olosuhteissa. Opiskelija osaa ottaa moottorikelkan käyttöön ja ajaa sillä normaaliolosuhteissa valmiilla reitillä sekä paikantaa sijaintinsa kartalla.

Moottorikelkkailusta kiinnostuneille naisille (alaikäraja 18 v )

Harjoitukseen osallistuminen ei edellytä aikaisempaa kurssikokemusta tai ennakkotietoja tai -taitoja kurssin aiheesta. Harjoitukseen osallistuminen vaatii normaalia terveyttä ja kuntoa. Koulutus on luonteeltaan pääosin kaikille naisille soveltuvaa peruskoulutusta kelkkailusta.
Kurssilla tutustutaan moottorikelkan turvalliseen käyttöön erilaisissa tilanteissa sekä harjoitellaan maastossa ajamista ja paikantamista.
Kurssilaisella pitää olla mukana oma kypärä ja kypärähuppu sekä ajolasit mikäli sellaisia haluaa käyttää. Muu tarvittava varustus jaetaan kurssilaisille kurssin järjestäjän toimesta.
Kurssimaksu sisältää majoituksen,muonituksen, vakuutuksen ja kaiken opetuksen ml. ajamisen moottorikelkalla.
MPK tekee tarvittavia muutoksia koulutusten aikatauluihin valtioneuvoston ja viranomaisten suositusten mukaisesti. Ajantasainen tieto tilanteesta löytyy MPK:n uutisista: www.mpk.fi/ajankohtaista. MPK:n piirit ilmoittavat osallistujille mahdollisista muutoksista sähköpostilla. Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla.

Pe 31.3.
klo 17.00 Ilmoittautuminen Someroharjulla
klo 17.30 Varustaminen ja päivällinen
klo 18.30-21.15 Oppitunteja ja moottorikelkan esittely
klo 21.15 -> Iltapala, huolto ja lepo
LA 1.4.
klo 06.30 -> Herätys ja aamupala
klo 08.00 - 11.30 Siirtyminen autohallille varusteet mukana ja oppitunnit
klo 11.45 - 12.30 Lounas maastossa
klo 12.30 - 18.30 Rastikoulutukset (1. kelkan rakenne ja huolto, 2. ajoharjoittelu ja kelkan käsittely, 3. reen pakkaaminen ja kiinnittäminen kelkkaan, 4. ajoharjoittelu maastossa)
klo 18.30 - 19.30 Huoltotoimet ja seuraavan päivän valmistelu
klo 19.30 -> Henkilökohtaiset huoltotoimenpiteet, iltapala ja lepo
Su 2.4.
klo 06.30 -> Herätys, aamupala, varusteiden tarkastus ja siirtyminen autohallille
klo 09.00 - 12.30 Sovellettu harjoitus ja lounas maastossa
klo 13.00 - 14.00 Varusteiden luovutus ja majoituksen siivous
klo 14.30 -> Lähtökahvit, palautekysely ja kurssin päättäminen

Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, peritään kurssimaksu kokonaisuudessaan.

Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse tai puhelimitse suoraan kurssin järjestävään koulutuspaikkaan.

Someroharju, Varuskunta
Someroharjuntie 21
96960 Rovaniemi

Koulutuspäällikkö Jarmo Kultanen 050 38 24 069.
Kurssinjohtaja Vesa Kylmäoja 0400 293645