Pistooliammunta, E1 asekäsittelyammunta (KURSSI TÄYNNÄ)

Ajankohta 28.1.2023
Kesto 1,0
Paikkakunta Oulu
Ilmoittautumisaika 3.11.2022 12.23 - 18.1.2023 23.59

Kouluttaa pistooliammuntaan liittyviä taitoja ja turvallista aseen käsittelyä sekä käytännön harjoittelua.

Soveltuu kaikille pistooliammunnasta kiinnostuneille 18 vuotta täyttäneille henkilöille. Kurssilaisia valittaessa ovat etusijalla henkilöt, jotka eivät aikaisemmin ole osallistuneet vastaavalle MPK:n järjestämälle kurssille.

Kurssilla on käytössä MPK:n pistoolit tai oma ase. Kurssilaisten henkilöllisyys tarkistetaan sekä omien aseiden hallussapitolupa.

Kurssille otetaan enintään 30 ilmoittautunutta.

Kouluttajina toimivat osaavat alan reserviläiset. Kurssi keskittyy aseen käsittelyyn sekä ampumataitojen kehittämiseen turvallisesti. Koulutuksessa painotetaan käytännön harjoittelua, mikä sisältää ammunnan 9 mm pistoolilla.

Pakkasraja on -15 astetta.

AMPUJAN KYMMENEN KÄSKYÄ
- Asetta on käsiteltävä aina kuin se olisi ladattu.
- Älä koskaan osoita tyhjälläkään aseella ihmistä.
- Aloita aina aseen käsittely tarkastamalla, että se on tyhjä.
- Opettele käsittelemään asettasi huolellisesti ennen ampumaharjoittelun aloittamista.
- Lataa aseesi vasta, kun aloitat ammunnan.
- Huolehdi, että piippu osoittaa aina tauluille/maalialueelle (=piippukontrolli).
- Pidä sormi liipaisinkaaren ulkopuolella kunnes olet valmis laukaisemaan aseesi (=sormikontrolli).
- Tyhjennä ase välittömästi ammunnan päätyttyä.
- Huolla aseesi – varmistu aseesi kunnosta.
- Nollatoleranssi. Aseet ja päihteet eivät sovi yhteen.

Pukeutuminen sään edellyttämällä tavalla, varustaudu riittävän lämpimään vaatetukseen ja jalkineisiin.

Koronaa koskien MPK tekee tarvittavia muutoksia koulutusten aikatauluihin valtioneuvoston ja viranomaisten suositusten mukaisesti. Ajantasainen tieto tilanteesta löytyy MPK:n uutisista: Ohjeita osallistujalle. MPK:n piirit ilmoittavat osallistujille mahdollisista muutoksista sähköpostilla. Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla.

Lauantai 28.1.2023
- 09.30 - 10.30 Ilmoittautuminen, henkilöllisyyden tarkastus ja turvallisuusasiat / MAPU-talo
- 10.30 - 11.15 Lounas / MAPU-talo
- 11.15 - 12.00 siirtyminen Hiukanreitti 225, kaluston vastaanotto ja valmistelut / Paviljonki rakennus ja ampumarata 3A (25m)
- 12.00 - 16.00 Ase- ja ampumakoulutus, Pistooliammunta, E1 asekäsittelyammunta / ampumarata 3A (25m)
- 16.00 - 17.00 Kaluston huolto ja luovutus, kurssin päättäminen / ampumarata 3A (25m)

Osallistusmaksun hintaan sisältyy opetus, opetusmateriaali, lounas ja vakuutusturva. Mikäli ampuja käyttää omaa kalustoa ja materiaalia, niin kurssimaksu on 15€.

Maanpuolustalo (MAPU)
Hiukanpolku 17 (ilmoittautumispaikka) / Hiukkavaaran ampumarata 3 A (25m) (koulutuspaikka)
90650 Oulu

Kurssiin liittyvät kyselyt: