TALVI HUOVI23 Kenttäkeittimen käyttö ja ruuan valmistus

Kesto 2,5 vuorokautta
Paikkakunta Säkylä
Ilmoittautumisaika 11.11.2022 10.27 - 2.3.2023 23.00

Kurssin tarkoituksena on tutustuttaa osallistujat kenttäkeittimen turvalliseen käyttöön ja maastomuonituksen järjestämiseen.

Kurssin jälkeen osallistuja
- muistaa (tuntee) maastomuonitukseen tarvittavat välineet,
- ymmärtää (osaa), miten kenttäkeitintä käytetään muonituksen järjestämiseksi
- ymmärtää (osaa) miten, hänen tulee toimia osana muonitusryhmää.

Sopii kaikille yli 18 vuotiaille. Erityisesti henkilöille, jotka jatkossa haluavat osallistua MPK:n kurssien muonittamiseen.

Peruskoulutusta. Edellyttää kohtuullista fyysistä kuntoa.

Kurssille osallistujan on kurssille saapumisen yhteydessä todistettava henkilöllisyytensä.

Kurssilaiset on vakuutettu kurssin aikana.

MPK:n piirit ilmoittavat osallistujille mahdollisista muutoksista sähköpostilla. Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla.

Kurssilla perehdytään maasto-olosuhteissa tapahtuvaan elintarvikkeiden säilytykseen ja käsittelyyn sekä valmistetaan niistä ruokaa suurelle joukolle.

1. Maastomuonituksen välineistö; erilaiset kenttäkeittimet (M/13 ja Alfa-keitin)
2. Ruuan valmistus kenttäkeittimellä
- kenttäkeittiön perustaminen
- erilaisten ruokien valmistus
- kahvin keitto
- keittimien pesu ja huolto
- ruuan jakelu

Kurssi on osallistujille maksuton.
Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, perittävä maksu on 30 euroa.
Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse lounais-suomi@mpk.fi

Porin Prikaati
Porilaistie 1