Jalkamarssi 25 km

Ajankohta 14.10.2023
Paikkakunta Nilsiä
Ilmoittautumisaika 31.7.2023 10.15 - 5.10.2023 23.59

Kurssin tavoite on kehittää reserviläisten sekä vapaaehtoiseen maapuolustuskoulutukseen osallistuvien kurssilaisten marssitaitoja sekä toimintakyvyn ylläpitoa pitkien ja lyhytkestoisten marssien, vaellusten ja jotosten aikana. Lisäksi tavoitteena on kehittää johtajien johtamistaitoja sekä joukon suorituskyvyn ylläpitoa marssien aikana. Tavoitteena on myös kehittää kurssilaisten kestävyyssuorituskykyä ja lihaskuntoa.

Koulutuksen kohderyhmänä ovat reserviläiset sekä vapaaehtoiseen maanpuolustuskoulutukseen osallistuvat 18 vuotta täyttäneet kansalaiset.

- Kurssi on osallistujalle maksuton
- Kurssilaiset ovat vakuutettuja MPK:n toimesta kurssin ajan (pl. matkat ja henkilökohtaiset tavarat)
- Ota mukaan oma reppu, pieni EA-pakkaus, omat lääkkeet, juomapullo, välipalaevästä
- Reserviläiset suorittavat marssin maastopukuvarustuksessa, muut voivat käyttää siviiliasua
- Kurssille voi ottaa mukaan koiran, joka jaksaa kulkea matkassa mukana.
- Ilmoittautuminen ja osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä MPK:n tietojärjestelmään
- Puolustusvoimat hyväksyy kurssilaiset
- Tarkempi kurssi-info lähetetään kurssille hyväksytyille n. viikkoa ennen kurssia

Kenttäkelpoisuusmarssisuorituksessa marssijalla tulee olla vähintään 10 kilon painoinen reppu sekä maastopuku koko suorituksen ajan. Marssi on suoritettava alle 6 tunnissa.

Ilmoittautumisen voi peruuttaa 7 vuorokautta ennen kurssin alkua oman MPK-kortin kautta. Tämän jälkeen peruminen tulee tehdä ilmoittamalla suoraan kurssin hallinnosta vastaavalle henkilölle (Jukka Mutanen, 0443933171, jukka.mutanen@mpk.fi)

Kurssilaiselta peritään 30 euron maksu MPK:n kurssitoiminnan pelisääntöjen mukaisesti, mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää saapumatta kurssille perumatta osallistumista tai muuten ilmoittamatta etukäteen kurssin alkuun mennessä. Maksua ei peritä, jos kurssille hyväksytty osallistuja on sairauden, työesteen tai muun vastaavan syyn vuoksi estynyt osallistumasta kurssille ja ilmoittanut siitä ennen kurssin alkua.

08:00 Ilmoittautuminen, varustaminen
Pitkäkestoiseen fyysiseen suoritukseen valmistautuminen.
Marssisuoritus
Huolto, toimintakyvyn palauttaminen.
Kurssipalaute
Kurssi päättyy klo 16:30 mennessä.

Kurssi on maksuton.

Tahkovuori