Ampumakurssi (rynnäkkökivääri) perusammunnat

Kesto 0,5
Paikkakunta Onttola
Ilmoittautumisaika 29.3.2023 12.00 - 23.5.2023 19.00

Kurssin jälkeen kurssilainen ymmärtää (osaa) kohdistaa rynnäkkökiväärin ja ymmärtää (osaa) hyvän ampuma-asennon vaatimukset polvi- ja pystyasennosta, tähdätyn laukauksen ampumisen, lippaan vaihtamisen makuu- ja polviasennosta ja aseen tilan tarkastamisen.

Kurssi on suunnattu varusmiespalveluksen suorittaneille reserviläisille, jotka ovat osallistuneet aiemmin rynnäkkökivääriammunnan ”peruskursseille" tai jotka muuten omaavat todistettavasti ampumakokemusta rynnäkkökiväärillä

Puolustusvoimat tekee lopullisen päätöksen kurssilaisen hyväksymisestä kurssille.

Ammunnat toteutetaan Puolustusvoimien rynnäkkökivääreillä ja patruunoilla.
Järjestäjä varaa ammunnassa tarvittavan koulutusmateriaalin.

Kurssille voidaan ottaa enintään 24 ampujaa.

Kurssilaiset saavat tarkemmat ohjeet kurssin yleisjärjestelyistä (varustus, opastus, pysäköinti jne) kurssille hyväksymisen jälkeen.
Kurssilla ammutaan MPK:n ampumaohjelmiston mukaiset ammunnat RK1(kohdistus), RK3 (polvi) ja RK4 (pysty). Ennen ammuntaa kerrataan ja harjoitellaan taktisen asekäsittelyn perusteita.

Ilmoittautumisen kurssille voit perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutuksen voit tehdä MPK:n koulutuskalenterin kautta (koulutuskalenteri.mpk.fi) omalta MPK-kortiltasi. Lähempänä kurssin alkua et voi perua osallistumistasi ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista ”pakottavista” esteistä voit ilmoittaa sähköpostitse tai puhelimitse Jukka Päiviselle (jukka.paivinen@mpk.fi, 0503361602).
Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, peritään kurssilaiselta 30 euron maksu.

Kurssiohjelma:
Kurssilaisten ilmoittautuminen klo 17.00 mennessä
Klo 17.00 - 17.45 Turvallisuuspuhuttelu,perusteet,taktinen asekäsittely
Klo 17.45 - 20.00 Harjoittelu+ammunnat (RK1, RK3 ja RK4)
Klo 20.00 - 20.45 Asehuolto, kurssin päättäminen

Kurssi on maksuton

Onttolan 150 m:n ampumarata
Ampujantie 24
80510 Onttola

Kurssinjohtaja/hallinto valmiuspäällikkö Jukka Päivinen (jukka.paivinen@mpk.fi, 0503361602