Kesäyön marssi; 43 km

Ajankohta 26.5.2023 - 27.5.2023
Paikkakunta Ylämylly
Ilmoittautumisaika 24.2.2023 11.00 - 14.5.2023 23.00

Kurssin tavoitteena on suorittaa 43 km:n maastomarssi jalan yöaikaan kevyehkössä marssivarustuksessa.
Marssin tarkoitus on kehittää kurssilaisten marssitaitoja ja pitkäkestoista fyysistä toimintakykyä.

Reserviläisille ja kaikille 18 vuotta täyttäneille liikunnasta kiinnostuneille henkilöille.
Pohjois-Karjalan Aluetoimisto tekee lopullisen päätöksen kurssilaisen hyväksymisestä kurssille.

Kesäyön marssi on MPK:n omistama massaliikuntatapahtuma, jonka vastuullisina järjestäjinä toimivat paikalliset Maanpuolustuspiirit. Kesäyön marssin tavoitteena on kehittää reserviläisten marssitaitoja sekä heidän pitkäkestoista fyysistä toimintakykyään. Tavoitteena on lisäksi kaikkien kansalaisten liikunta-aktiivisuuden edistäminen sekä nuorten aktivoiminen maanpuolustuskoulutustoimintaan.
Marssi suoritetaan reitillä Ylämylly-Pärnävaara-Vaivio-Ylämylly hyödyntäen Liperin kunnan Kinttupolku-reitistöä.

Kurssilaiset saavat tarkemmat tiedot marssireitistä ja marssin yleisjärjestelyistä (varustus, huolto, opastus, pysäköinti jne) hyväksymisilmoituksen yhteydessä.

Ilmoittautumisen kurssille voit perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutuksen voit tehdä MPK:n koulutuskalenterin kautta (koulutuskalenteri.mpk.fi) omalta MPK-kortiltasi. Lähempänä kurssin alkua et voi perua osallistumistasi ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista ”pakottavista” esteistä voit ilmoittaa sähköpostitse tai puhelimitse Jukka Päiviselle (jukka.paivinen@mpk.fi, 0503361602).
Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, peritään kurssilaiselta kurssimaksu (30 €).

Alustava ohjelma (pienet muutokset mahdollisia)

Perjantai 26.5
klo 19.00 Kurssilaisten ilmoittautuminen (yhdessä erässä)
klo 19.00–19.30 Marssin valmistelut
- turvallisuuspuhuttelut
- marssivalmistelut
klo 20.00–24.00 Marssin suoritus

Lauantai 27.5.
klo 00.00–06.00 Marssin suoritus jatkuu
klo 03.00–12.00 Huolto/kurssin päättäminen
- henkilökohtainen huolto
- palautteet
- mahdollisuus lepoon/kotiuttaminen

Kurssimaksu kattaa kurssiaikaisen vakuutuksen, marssiaikaisen huollon ja marssinjälkeisen keittoaterian.

Ylämyllyn Varastoalue/Liperin polkureitistö
Paloaukeantie 10 A
80400 Ylämylly

Kurssin johtaja/hallinto: Valmiuspäällikkö Jukka Päivinen (jukka.paivinen@mpk.fi, puh. 0503361602)