Hajautettu taistelu rannikolla ja saaristossa (HTRS 5)

Ajankohta 6.10.2023 - 8.10.2024
Ilmoittautumisaika 24.11.2022 14.52 - 6.9.2023 15.30

Hajautettu taistelu rannikolla ja saaristossa- (HTRS 5/5) Kurssilla mitataan oppimisen taso. Koulutuskokonaisuuden tavoitteena on, että koulutuksen jälkeen (erillisiin rannikkojääkärikomppanioihin sijoitetut) reserviläiset osaavat soveltaa (hallitsevat) taistelijan perustaidot toimia hajautetusti saaristossa, ymmärtävät (osaavat) partion/ryhmän hajautetun taistelun perusteet, kohteen suojaamisen, etsinnän perusteet ja ryhmäkohtaisen kaluston sekä ylläpitää toimintakyvyn rannikon olosuhteissa kesällä/talvella. Lisäksi koulutuksen jälkeen koulutettavien tulee muistaa (tuntea) iskuosastohyökkäyksen perusteet sekä vastustajan erikoisjoukkojen toiminta.

reserviläisille jotka ovat suorittaneet edelliset HTRS kurssit

Sisältö:
- kertaus 1.-4. kurssin asioista (3h)
- ryhmittäin itsenäisesti suoritettu, n. vuorokauden kestävä taistelutehtävä, joka auditoidaan.

Kurssi on osallistujalle maksuton.

Maksuttomilla kursseilla peritään 30 euron maksu, mikäli kurssille hyväksytty osallistuja peruu osallistumisensa määräajan umpeuduttua ilman pätevää syytä tai jättää saapumatta kurssille.
Ilmoittautumisen voi peruuttaa seitsemän (7) vuorokautta ennen kurssin alkua oman MPK-kortin kautta tai ilmoittamalla perumisesta piiriin, joka koulutuksen järjestää. Tämän jälkeen kurssille osallistumista ei voi peruuttaa ilman pätevää syytä, ja kurssimaksu on maksettava. Päteväksi syyksi perumiseen katsotaan esimerkiksi sairastuminen tai loukkaantuminen.

Kurssinjohtaja Kristian Meurman kmeurman@gmail.com
Koulutuspäällikkö Mika Lilja mika.lilja@mpk.fi