Selviytymisen peruskurssi 1 (SERE - PK1) Kurssi on TÄYNNÄ

Ajankohta 6.10.2023 - 8.10.2023
Paikkakunta Raasepori
Ilmoittautumisaika 24.11.2022 15.01 - 12.9.2023 15.30

Kurssin tavoitteena on, että kurssilainen ymmärtää kurssin jälkeen tarvittavat tiedot ja taidot voidakseen läpäistä SERE PK 2 soveltavan vaiheen ja läpäistä SERE perustason. Kurssilainen ymmärtää majoitteen rakentamisen, tulenteon, suunnistamisen, väistämisen sekä hätämerkit.

Kurssi soveltuu kaikille selviytymisestä kiinnostuneille reserviläisille.

Tulenteko: Vain tuluksilla. Polttopuut kerätään maastosta. Koulutetaan nuotiotyypit, muut sytyttämiskeinot ja sytykkeiden/polttopuun hankinta
Majoittuminen: Ei makuupusseja/alustoja. Kerrataan alussa nopeasti hätämajoitteen ja pitempiaikaisen majoitteen erot ja valmistaminen sekä majoituspaikan valinta ja vaatimukset.
Vesi: Käytetään luonnonvesiä, keitellään pakinkannessa tms. keittoastiassa puhtaaksi. Puhdasvesiastiat vain hätävaraksi.
Navigointi: Harjoitellaan kartan ja kompassin käyttöä.
Hätämerkit: Savu ja kirjainmerkki.
Testataan osaamista: 12 h aikana, pitää saada valmiiksi majoite, vesipullot täynnä, vedenpuhdistus järjestettynä, ruokaa hankittuna ja ansoja/pyyntivälineitä käytössä, maasta ilmaan-hätäsignaali ja savumerkki tehtynä.

Kurssin aikataulu ja sisältö tarkentuu.

Kurssi on osallistujalle maksuton.

Maksuttomilla kursseilla peritään 30 euron maksu, mikäli kurssille hyväksytty osallistuja peruu osallistumisensa määräajan umpeuduttua ilman pätevää syytä tai jättää saapumatta kurssille.
Ilmoittautumisen voi peruuttaa seitsemän (7) vuorokautta ennen kurssin alkua oman MPK-kortin kautta tai ilmoittamalla perumisesta piiriin, joka koulutuksen järjestää. Tämän jälkeen kurssille osallistumista ei voi peruuttaa ilman pätevää syytä, ja kurssimaksu on maksettava. Päteväksi syyksi perumiseen katsotaan esimerkiksi sairastuminen tai loukkaantuminen.

Dragsvik
Raaseporintie 39