Rynnäkkökivääri ammunnat, jatkokurssi

Kesto 1 vuorokausi
Paikkakunta Toivala
Ilmoittautumisaika 30.11.2022 11.15 - 28.5.2023 20.00

Kurssin tavoite on reserviläisten ampumataidon ylläpito ja kehittäminen sekä hyvän ja käyttäjäturvallisen ampumataidon harjoittelu. Kurssin jälkeen osallistuja tuntee viimeisimmät turvallisuusmääräykset, osaa turvallisen asekäsittelyn ja kykenee toteuttamaan ammunnat turvallisesti määräysten mukaan.

Kivääriammunnan peruskurssin suorittaneille tai vastaavan taitotason omaaville reserviläisille.

Kurssille voidaan ottaa korkeintaan 20 reserviläistä.
Kuulo- ja silmäsuojaimet ovat MPK:n puolesta. Ammunnoissa käytetään puolustusvoimien taisteluliivejä ja lipastaskuja.
Koulutus ja huolto toteutetaan ulkotiloissa, joten pukeudu vallitsevan säätilan mukaisesti.
Ammunnoissa edetään ampumaohjelmiston mukaisesti kohdistusammunnoista vaativampiin ammuntoihin. Kurssille tulevilta tarkistetaan henkilöllisyys paikan päällä kurssin alkaessa, joten ota henkilöllisyystodistus mukaan (ajokortti käy).
Osallistujille ilmoitetaan mahdollisista muutoksista sähköpostilla. Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla.
Kahvi ja lounas sisältyy kurssiin.

Kurssilla ammutaan MPK:n ampumaohjelmiston mukaisia eri ammuntoja (RK 0-5) puolustusvoimien rynnäkkökiväärillä.
Puolustusvoimat hyväksyy osallistujat kurssille.

Alustava ohjelma:
08.30 Ilmoittautuminen, alkupuhuttelu ja varomääräykset
09.30 Aseiden ja varusteiden jakaminen sekä asehuolto. Taktinen aseen käsittely ja aseiden turvallinen käsittely.
10.30 Lounas
11.00-15.30 Ammunta
Kahvit ammunnan lomassa
15.30 Ampumaradan siivous, aseiden ja varusteiden huolto
16.15 Palautteet, kurssin päättäminen kello 17.00 mennessä

Sotilaallisia valmiuksia ylläpitävä koulutus on maksuton. Kurssiin sisältyy opetus, koulutusmateriaali sekä mahdollisen oppimisympäristön käyttö, vakuutusturva, suojavaatetus ja -varustus.

Kurssilaiselta voidaan periä 30 euron maksu MPK:n kurssitoiminnan pelisääntöjen mukaisesti, mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää saapumatta kurssille perumatta osallistumista tai muuten ilmoittamatta etukäteen kurssin alkuun mennessä.

Karjalan Lennosto, Rissalan tukikohta
Leppälammentie 201