Talvitaidot

Kesto 3 vrk
Paikkakunta Sääksmäki
Ilmoittautumisaika 5.12.2022 12.00 - 15.1.2023 23.00

Kurssin tavoite on oppia maastossa talvella selviytymisen perustaidot (tulenteko, majoittuminen, hypotermian välttäminen ja hypotermisen ensiapu) sekä saada varmuutta turvalliseen talvella ulkona majoittumiseen.

Kaikille erätaitojen ja turvallisen ulkona yöpymisen perusteista kiinnostuneille.

Maalaisjärkinen käsitys lämpimästä pukeutumisesta maastossa talvella.
Kurssi pidetään kokonaisuudessaan ulkona.
Kurssilla toimitaan pääsääntöisesti omin varustein. Kurssilaisille jaetaan kurssin ajaksi SA pakkastakki, SA pakkashousut, huopavuorikumisaappaat, nahkakintaat sisävuorella ja SA makuupussi.

Toimintakyvyn ylläpitöön liittyvää koulutusta ja tilapäisvälineiden ja -majoitteiden käyttöä.
Kurssilla perehdytään kylmien olosuhteiden erikoistilanteisiin ja taitoihin.
Tarkempi ohjelma toimitetaan ilmoittautuneille ennen kurssin alkua.

Kurssi sisältää koulutuksen, koulutusmateriaalin, ruokailut ja vakuutuksen.

Ilmoittautumisen voi peruuttaa seitsemän (7) vuorokautta ennen kurssin alkua oman MPK-kortin kautta tai ilmoittamalla perumisesta piiriin, joka koulutuksen järjestää. Tämän jälkeen kurssille osallistumista ei voi peruuttaa ilman pätevää syytä, ja kurssimaksu on maksettava. Päteväksi syyksi perumiseen katsotaan esimerkiksi sairastuminen tai loukkaantuminen.

Maksuttomilla kursseilla peritään 30 euron maksu, mikäli kurssille hyväksytty osallistuja peruu osallistumisensa määräajan umpeuduttua ilman pätevää syytä tai jättää saapumatta kurssille.

Säres Center
Huittulantie 327