Maastotaidot talvella naisille

Kesto 2vrk
Paikkakunta Karkialampi, Mikkeli
Ilmoittautumisaika 8.12.2022 12.00 - 10.2.2023 23.00

Tarkoituksena on kehittää osallistujan maastotaitoja talviolosuhteissa. Kurssin jälkeen osallistuja muistaa talviolosuhteiden erityisvaatimukset liikuttaessa ulkona ja hän ymmärtää, miten yövytään turvallisesti kylmissä maasto-olosuhteissa.

Sopii talvisessa maastossa liikkumisesta ja siellä yöpymisestä kiinnostuneille.

HUOM! Kurssin hinta voi alentua mahdollisella säätiötuella.

Kurssille hyväksytyt saavat linkin pvmoodleen, jossa on itseopiskelumateriaali. Materiaali on opiskeltava ennen kurssia.

Kurssi alkaa lauantaina 18.2.2023 klo 09.00. Kurssin ilmoittautumispaikka on rakennus 12, Army Hostel, Karkialammella. Opastus ilmoittautumispaikalle on järjestetty Karkialammen alueelta. Kurssi päättyy 19.2. klo 16.00 mennessä.
HUOM! Pysäköintijärjestelyt muuttuneet, seuraa MPK-kylttejä ilmoittautumiseen!!

Kurssilla majoitutaan maastossa. Kurssilaisille on varattu yöpymistä varten majoitustarvikkeet (makuupussi ja telttapatja). Kurssilaisille on varattu pyyhe henkilökohtaista huoltoa varten.

Kurssilla jaetaan perus- ja suojavaatetus sekä makuupussi ja telttapatja.
Varaa mukaan: kuvallinen henkilöllisyystodistus, omat lämpimät alusvaatteet, käsineet, puukko, tulitikut ja otsalamppu (vast). Tarvittaessa lamppuja saa koulutuspaikalta.
Kurssilla voi käyttää omaa M05 vaatetusta, rinkkaa ja maastoyöpymisvarusteita.

Kurssikirje lähetetään n2viikkoa ennen kurssia osallistujille.

Maanpuolustuskoulutusyhdistyksen (MPK) tapaturmavakuutus on voimassa harjoituksen ajan harjoitusalueella. Matkat jokainen tekee omalla vastuullaan. Ilmoita HETI kurssinjohtajalle tai MPK:n henkilökuntaan kuuluvalle kurssilla sattuneesta tapaturmasta.

Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, peritään kurssimaksu kokonaisuudessaan.

Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse tai puhelimitse suoraan kurssin järjestävään piiriin.

Kurssilla harjoitellaan perustason maastotaitoja ja yövytään metsässä. Lisäksi perehdytään retkeilijän keskeisiin tarvikkeisiin ja varusteisiin.

LAUANTAI
klo 9.00 mennessä ilmoittautuminen/rak 12 Army Hostel

H. JÄRJESTELYT
• Ilmoittautuminen
• perustaminen
• tavoitteet, varopuhuttelu

H. ERIYTYVÄ KOULUTUS
• Hiihtotekniikat
• Tulenteko ja jokamiehen oikeudet
• Majoittuminen talvella
• Trangian käyttö
• pukeutuminen ja varusteet talvisessa maastossa

SUNNUNTAI
H. ERIYTYVÄ KOULUTUS
• hiihtomarssi

H. JÄRJESTELYT
• huolto ja materiaalin luovutukset
• palautekysely
• Kurssin päätös
• kotiuttaminen

Kurssimaksu alentuu 50€ --> 30€ Lotta Svärd -säätiötuen avulla!

Osallistumismaksu sisältää varusteet, koulutusmateriaalin, muonituksen ja vakuutuksen.

Rakennus 12, Army Hostel
Jääkäritie 5