Esikuntatyöskentelyn peruskurssi

Ajankohta 4.2.2023 - 5.2.2023
Paikkakunta Suomenlinna
Ilmoittautumisaika 10.12.2022 13.06 - 19.1.2023 23.00

Esikuntatyöskentelyn peruskurssin tavoitteena on kouluttaa osallistujille, kuinka esikunta ja sen keskukset toimivat operatiivisen johtamisen eri vaiheissa.

Kurssin tavoitteena on, että kurssilainen:
Ymmärtää (osaa)
- esikuntatyöskentelyn perusteet,
- operatiivisen johtamisen prosessin vaiheet
= esikunnan keskuksen tarkkuudella
= tilanteen seuranta
= tilanteen arviointi
= suunnittelu ja
= toimeenpano

Muistaa (tuntee)
- esikuntatyöskentelyn prosesseihin liittyvät keskeiset tuotteet ja toimintatavat.

Esikuntaan sijoitetuille tai sijoittamiskelpoisille reserviläisille, sekä muille johtajille, kuten komppanianpäälliköille sekä aihealueen kouluttajille tai tuleville kouluttajille.

Kurssin etäopiskelumateriaaliin kuuluu operatiivisen johtamisen perusteet, sekä tilannekehyksenä käytettävän joukon perusteet.

Moduuli 1 Esikuntatyöskentelyn perusteet, kertaus verkkokurssilta
Moduuli 2 Esikunnan keskukset ja operatiivisen johtamisen prosessi
Moduuli 3 Esikunnan toiminta, case-harjoittelu

Kurssiin sisältyy opetus, koulutusmateriaali sekä mahdollisen oppimisympäristön käyttö, vakuutusturva, suojavaatetus ja -varustus.

Kurssi on maksuton.

Ilmoittautumisen voi peruuttaa seitsemän (7) vuorokautta ennen kurssin alkua oman MPK-kortin kautta tai ilmoittamalla perumisesta piiriin, joka koulutuksen järjestää. Tämän jälkeen kurssille osallistumista ei voi peruuttaa ilman pätevää syytä, ja kurssimaksu on maksettava. Päteväksi syyksi perumiseen katsotaan esimerkiksi sairastuminen tai loukkaantuminen.

Maksuttomilla kursseilla peritään 30 euron maksu, mikäli kurssille hyväksytty osallistuja peruu osallistumisensa määräajan umpeuduttua ilman pätevää syytä tai jättää saapumatta kurssille.

Merisotakoulu
Pikku-Mustasaari