Meripuolustustietoutta, Miessaari

Ajankohta 28.5.2023
Ilmoittautumisaika 10.12.2022 19.40 - 11.5.2023 9.00

Kurssin tavoitteena on meripuolustustietouden lisääminen. Kurssilainen saa tietoa Meripuolustuksesta eilen ja tänään, perehtyy Miessaaren historiaan paikan päällä sekä tutustuu vapaaehtoiseen maanpuolustukseen, Meripuolustuspiirin linnakeveneisiin ja niillä kulkemiseen.

Kurssi sopii linnakesaariin ja –veneisiin sekä vapaaehtoisesta maanpuolustuksesta ja meripuolustuksesta kiinnostuneille. Alle 18-vuotiaalla tulee olla huoltaja mukana. Osallistuminen ei edellytä aikaisempaa kurssikokemusta tai ennakkotietoja tai -taitoja kurssin aiheesta.

Kurssille osallistuminen vaatii normaalia terveyttä ja kuntoa. Epätasaisessa maastossa liikkumiseen ja linnakeveneisiin nousemiseen sopiva, sään mukainen vaatetus sekä jalkineet ja riittävä kunto alueella liikkumiseen ovat tarpeen.
Koulutuspäivänä tarjotaan kevyt retkilounas. Emme voi kuitenkaan toteuttaa erityisruokavaliotoiveita. Omia eväitä ja oma juomapullo suositellaan ottamaan mukaan.

Meripuolustustietouden lisääminen.
Kurssilainen saa tietoa Meripuolustuksesta eilen ja tänään, tutustuu Miessaaren historiaan paikan päällä sekä tutustuu Meripuolustuspiirin aluskalustoon ja niillä kulkemiseen.

Koulutus toteutetaan osin rastikoulutuksena.
Aikataulu ja ohjelma:
klo 08.15 - 09.30 Kurssin avaus, esittely, turvallisuussuunnitelma, Lyypekin laituri
klo 09.30 - 10.30 Venematka Miessaareen
klo 10.30 - 12.00 Tutustumista Miessaareen
klo 12.00 - 12.30 Lounas
klo 12.30 - 14.00 Tutustumista Miessaareen
klo 14.00 - 16.00 Merimatka Kauppatorille Lyypekin laituriin
klo 15.00 - 16.00 Kurssin loppupalaute ja kotiutus

Kurssimaksu sisältää koulutuksen, koulutusmateriaalin, ruokailut ja vakuutuksen.

Kurssimaksu peritään, mikäli kurssille hyväksytty osallistuja peruu osallistumisensa määräajan umpeuduttua ilman pätevää syytä tai jättää saapumatta kurssille.
Ilmoittautumisen voi peruuttaa seitsemän (7) vuorokautta ennen kurssin alkua oman MPK-kortin kautta tai ilmoittamalla perumisesta piiriin, joka koulutuksen järjestää. Tämän jälkeen kurssille osallistumista ei voi peruuttaa ilman pätevää syytä, ja kurssimaksu on maksettava. Päteväksi syyksi perumiseen katsotaan esimerkiksi sairastuminen tai loukkaantuminen.

Miessaari

Kurssinjohtaja: Riitta Jansson; riitta.jansson@kolumbus.fi, 0405473887