Toiminta kodin kriisitilanteissa

Kesto 1
Paikkakunta Parolannummi
Ilmoittautumisaika 15.12.2022 10.31 - 12.2.2023 23.00

Arjen yllättävät tapahtumat vaikuttavat meihin kaikkein eniten. Niitä voivat olla puhtaan veden katkeaminen, sähkökatko, jopa terroriteko. Useimmat kriisit saadaan torjuttua tai vaimennettua yhteiskunnan tasolla, ennen kuin me joudumme kohtaamaan ne henkilökohtaisesti.
Kurssin tavoitteena on
- löytää vastauksia siihen, kuinka hyvin olet varustautunut selviytymään kriiseistä?
- kartoittaa kotia ja kotitaloutta uhkaavat kriisitilanteet
- löytää ratkaisuja edellä mainittuihin tapahtumiin ja tilanteisiin
- laatia kodin toimintaohje kriisitilanteessa toimimiseen

Kurssi on Maanpuolustuskoulutusyhdistyksen varautumis- ja turvallisuuskoulutusta. Se on avoin kaikille yli 16 -vuotiaille Suomen kansalaisille.

Kriiseihin varautumisen ei tarvitse olla vaikeaa tai työlästä. Asenne on tärkein!
Kurssilla mietitään erilaisia kriisitilanteita ja suunnitellaan sinulle niihin toimintamalleja.
Kurssin jälkeen kurssilaiset tietävät helppoja tapoja varautua erilaisiin kuviteltavissa oleviin kriiseihin.
Kurssilaiset tekevät KASAA-menetelmällä varautumissuunnitelman ja oppivat jatkossa tekemään omia suunnitelmiaan ja jalostamaan niitä. Tämän lisäksi käydään läpi NYT-toimintatarmon perusperiaatteet ja käydään läpi STOPPI-muistisääntö.

Edellä mainitut lyhenteet saattavat olla tässä vaiheessa vielä mysteeri, mutta ne avautuvat osallistujille kurssilla.

18.2.2023
- 09:00 mennessä ilmoittautuminen
- 09:00-11:30 Perusteet, kriisit ja ratkaisut
- 11:30-12:15 Lounas
- 12:15-15:00 Ryhmätyöt ja ryhmätöiden purkaminen sekä koonnoksen laatiminen
- 15:00-16:00 Palautekeskustelu, palautteet ja kurssin päättäminen ja päätöskahvi.

Kurssimaksu sisältää vakuutuksen, koulutuksen ja ruokailut.

Ilmoittautumisen voi peruuttaa seitsemän (7) vuorokautta ennen kurssin alkua oman MPK-kortin kautta tai ilmoittamalla perumisesta piiriin, joka koulutuksen järjestää. Tämän jälkeen kurssille osallistumista ei voi peruuttaa ilman pätevää syytä, ja kurssimaksu on maksettava. Päteväksi syyksi perumiseen katsotaan esimerkiksi sairastuminen tai loukkaantuminen.

Panssariprikaati Vaakunasali
Parolannummentie 219