Arjen turvallisuus / PAUHA23

Ajankohta 25.3.2023 - 26.3.2023
Paikkakunta Lohtaja
Ilmoittautumisaika 13.1.2023 8.00 - 12.3.2023 23.59

Osallistuja oppii tunnistamaan kodin ja lähiympäristön turvallisuusriskejä, ja osaa ehkäistä ja varautua niihin. Osallistujat saavat turvallisuuteen liittyviä perustietoja ja -taitoja, joita he voivat soveltaa arjessaan. Koulutuksessa saadut tiedot ja taidot edistävät osallistujan lisäksi myös hänen lähipiirinsä turvallisuutta.

Tavoitteena on, että kurssin suorittanut:
-ymmärtää, miten hälyttää apua
-ymmärtää, miten toteuttaa alkusammutus
-ymmärtää, miten antaa hätäensiapua
-ymmärtää kotivaran tärkeyden
-muistaa kyberturvallisuuden perusteita
-osaa ennakoida ja välttää tilanteita, joissa turvallisuus voi joutua uhatuksi

Sopii kaikille ja kaikenikäisille naisille, jotka ovat kiinnostuneita kehittämään taitojaan arjen häiriötilanteiden varalta. Kurssilaisen täytyy olla 16 vuotta täyttänyt kurssin alkaessa. Peruskoulutusta, edellyttää kuntoa, joka mahdollistaa osallistumisen harjoitteisiin.

Arjen turvallisuuden koulutusohjelman tavoitteena on lisätä kansalaisten perustietoja ja -taitoja ennakoinnista, varautumisesta ja toimimisesta erilaisissa arjen häiriötilanteissa. MPK:n kursseina toteutettavat kurssit ovat pääsääntöisesti avoimia. Kurssin lähtökohtana on Maanpuolustusnaisten Liiton koulutusohjelma, mutta ei vaadi osallistujalta liiton jäsenyyttä.

Kurssille hyväksytyille lähetetään tästä ilmoitus sähköpostitse viikolla.

Kurssilla harjoitellaan alkusammutusta, hätäensiavun antamista ja avunhälyttämistä, katuturvallisuutta ja itsesuojelua sekä perehdytään kyberturvallisuuden perusteisiin ja kotivaraan.

Hinta sisältää vakuutuksen, ruoat ja koulutusmateriaalin

Lohtajan ampuma- ja harjoitusalue
Ohtakarintie 445