Radioamatööritoiminnan peruskurssi

Kesto 2,5
Paikkakunta Oulu
Ilmoittautumisaika 15.12.2022 13.51 - 17.3.2023 18.00

Kurssin tavoitteena on, että kurssilainen kykenee suorittamaan radioamatööriliikennettä määräysten ja käytäntöjen mukaan sekä ymmärtää (osaa) määräysten ymmärtämiseen vaaditut tekniset perusasiat.

Kurssin kohderyhmänä on radioamatöörikoulutuksesta kiinnostuneet reserviläiset ja muut 18 vuotta täyttäneet kansalaiset. Kurssille osallistumiseen ei ole esitietovaatimuksia.

Kurssilaisia ei varusteta maastovaatetuksella. Pukeutuminen sään edellyttämällä tavalla. Varustaudu riittävän lämpimään vaatetukseen ja jalkineisiin.

Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla. MPK:n piirit viestivät osallistujille sähköpostilla, mm. kurssille hyväksymisestä ja mahdollisista muutoksista.

Kurssi on MPK:n radioamatöörikoulutuksen ensimmäinen osa, jossa käsitellään liikennöinnistä annetut määräykset sekä näiden ymmärtämiseen vaaditut tekniset asiat. Kurssi sisältää radioamatööritutkinnon koko K-moduulin sekä osia T1-moduulista. Kurssin perusteella on mahdollisuus osallistua K-moduulin tutkintoon.

K-moduuli sisältää radioliikennöintimenetelmät ja viranomaismääräyksiä radioamatööritoimintaan ja liikennöintiin liittyen.

Kurssi on maksuton.

Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, peritään kurssimaksu kokonaisuudessaan.

Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse tai puhelimitse suoraan kurssin järjestävään koulutuspaikkaan.

Ampumaradan Paviljonki
Hiukanreitti 225