Kivääriammunta E1 (KURSSI TÄYNNÄ)

Ajankohta 25.3.2023
Kesto 1,0
Paikkakunta Oulu
Ilmoittautumisaika 30.12.2022 14.37 - 14.3.2023 23.59

Koulutuksellisena opetustavoitteena on:
- osata käyttää oikeita ampumamenetelmiä
- saavuttaa vähintään rutiinitaso tulitoiminnassa
- saavuttaa ammuntakohtainen tulostavoite käytettävällä aseella.

Kurssille voivat osallistua 18 vuotta täyttäneet. Kurssi soveltuu myös henkilöille, joilla on vähemmän kokemusta ammunnasta.

Kurssilla ammutaan MPK:n ampumaohjelmiston mukainen kivääriammunta E1.

Kurssilla on käytettävissä MPK:n kiväärit tai oma ase. Kurssilaisten henkilöllisyys tarkistetaan sekä omien aseiden hallussapitolupa.

Pukeutuminen sään edellyttämällä tavalla, varustaudu riittävän lämpimään vaatetukseen ja jalkineisiin.

Pakkasraja on -15 astetta.

Kurssille otetaan enintään 13 ilmoittautunutta.

Kouluttajina toimivat osaavat alan reserviläiset. Kurssi keskittyy aseen käsittelyyn sekä ampumataitojen kehittämiseen turvallisesti. Koulutuksessa painotetaan käytännön harjoittelua, mikä sisältää ammunnan reserviläiskiväärillä.

AMPUJAN KYMMENEN KÄSKYÄ
- Asetta on käsiteltävä aina kuin se olisi ladattu.
- Älä koskaan osoita tyhjälläkään aseella ihmistä.
- Aloita aina aseen käsittely tarkastamalla, että se on tyhjä.
- Opettele käsittelemään asettasi huolellisesti ennen ampumaharjoittelun aloittamista.
- Lataa aseesi vasta, kun aloitat ammunnan.
- Huolehdi, että piippu osoittaa aina tauluille/maalialueelle (=piippukontrolli).
- Pidä sormi liipaisinkaaren ulkopuolella kunnes olet valmis laukaisemaan aseesi (=sormikontrolli).
- Tyhjennä ase välittömästi ammunnan päätyttyä.
- Huolla aseesi – varmistu aseesi kunnosta.
- Nollatoleranssi. Aseet ja päihteet eivät sovi yhteen.

Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla. MPK:n piirit viestivät osallistujille sähköpostilla, mm. kurssille hyväksymisestä ja mahdollisista muutoksista.

Lauantai 25.3.
- 10.00 - 10.15 Ilmoittautuminen ja henkilöllisyyden tarkastus / Paviljonki-rakennus
- 10.15 - 11.00 Turvallisuusasiat, kaluston valmistelu, aseenkäsittely ja ampuma-asennot / Paviljonki-rakennus
- 11.00 - 12.00 Lounas ja siirtyminen radalle 1 (150m)
- 12.00 - 16.00 Ase- ja ampumakoulutus / Hiukkavaaran ampumarata 1 - Ammunta toteutetaan perusammuntana henkilökohtaisella aseella (7,62*39 kivääri)
- 16.00 - 17.00 Kaluston huolto ja luovutus, kurssin päättäminen.

Osallistumismaksuun sisältyy koulutus, opetusmateriaali, lounas ja vakuutusturva. Mikäli ampuja käyttää omaa kalustoa ja materiaalia, niin kurssimaksu on 15€.

Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, peritään kurssimaksu kokonaisuudessaan.

Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse tai puhelimitse suoraan kurssin järjestävään koulutuspaikkaan.

Ampumaradan Paviljonki ja ampumarata 1
Hiukanreitti 225