MIKAELA23 Alustaisteluensiavun peruskurssi

Kesto 3 vrk
Paikkakunta Turku
Ilmoittautumisaika 18.12.2022 17.27 - 15.9.2023 9.00

Kurssin suoritettuaan kurssilainen ymmärtää taisteluensiavun erityispiirteet aluksilla ja osaa soveltaa kurssilla oppimiaan taisteluensiavun perusteita alusympäristössä.

Reserviläisille.

Kurssi on fyysisesti rasittava mm. aluksella harjoiteltavien potilassiirtojen vuoksi. Kurssilaiselta edellytetään normaalia peruskuntoa.

Taisteluensiavun perusteet: hengen pelastaminen, verenvuodon tyrehdyttäminen sekä ilmateiden avaaminen.

Toimiminen aluksen kannella, aluksen sisätiloissa, rajoitetuissa olosuhteissa sekä erityyppisissä traumatilanteissa.

Luentoja alustaistelulle tyypillisistä vammoista, sotilaslääketieteestä ja eri alustyyppien vaikutuksesta ensiavun kannalta.

Kurssilla kouluttajina toimivat varusmiespalveluksen suorittaneet terveydenhuoltoalan ammattilaiset.

Kurssi on osallistujalle maksuton.

Maksuttomilla kursseilla peritään 30 euron maksu, mikäli kurssille hyväksytty osallistuja peruu osallistumisensa määräajan umpeuduttua ilman pätevää syytä tai jättää saapumatta kurssille.
Ilmoittautumisen voi peruuttaa seitsemän (7) vuorokautta ennen kurssin alkua oman MPK-kortin kautta tai ilmoittamalla perumisesta piiriin, joka koulutuksen järjestää. Tämän jälkeen kurssille osallistumista ei voi peruuttaa ilman pätevää syytä, ja kurssimaksu on maksettava. Päteväksi syyksi perumiseen katsotaan esimerkiksi sairastuminen tai loukkaantuminen.

Pansio
Laivastontie 2