Merenkulku, Kansimieskurssin 4. ajoharjoittelu

Kesto
Paikkakunta Helsinki
Ilmoittautumisaika 20.12.2022 16.58 - 23.5.2023 23.59

Kurssilainen pystyy toimimaan kurssikokonaisuuden jälkeen kansimiehenä linnakeveneellä. Kurssilainen ymmärtää turvallisen merenkulkemisen sotilasmerenkulun periaatteiden mukaisesti päivänvalossa.

Linnakeveneiden toimijat ja kansimiehiksi haluaville. Lisäksi merenkulun kouluttajakoulutuksessa oleville reserviläisille. Kurssi soveltuu sekä aloittelijoille että sotilasveneenkuljettajille. Kurssilaisten on oltava yli 18-vuotiaita.

Ajoharjoitukseen tulijoiden on syytä huomioida säänmukainen varustus.

Kurssilaiset tekevät reittisuunnittelu tulevaan pitkään ajoharjoitteluun Santahamina-Hangon troolisatama-Russarö.

Kurssi on osallistujalle maksuton.

Maksuttomilla kursseilla peritään 30 euron maksu, mikäli kurssille hyväksytty osallistuja peruu osallistumisensa määräajan umpeuduttua ilman pätevää syytä tai jättää saapumatta kurssille.
Ilmoittautumisen voi peruuttaa seitsemän (7) vuorokautta ennen kurssin alkua oman MPK-kortin kautta tai ilmoittamalla perumisesta piiriin, joka koulutuksen järjestää. Tämän jälkeen kurssille osallistumista ei voi peruuttaa ilman pätevää syytä, ja kurssimaksu on maksettava. Päteväksi syyksi perumiseen katsotaan esimerkiksi sairastuminen tai loukkaantuminen.

Santahamina

Kurssinjohtaja: Juha Särkkä juha.sarkka.js@gmail.com 0400485077