Rannikkotykistön tuliasemakoulutuksen peruskurssi

Kesto
Paikkakunta Upinniemi
Ilmoittautumisaika 20.12.2022 21.25 - 20.4.2023 23.59

Kurssilla käsitellään tykkiryhmän henkilöstön tehtäväkohtaiset toimenpiteet tykin ampumakuntoon ja säilytyskuntoon laitossa sekä tuliasematoiminnan perusteissa.

Kurssin jälkeen kurssilaiset osaavat tykkiryhmän kokoonpanon, rannikkotykistöpatterin kokoonpano n, tykin A-tarvikkeet ja niiden käsittelyn, valmiusasteet, tulimuodot  sekä tykin ampuma- ja säilytyskuntoon laiton. Lisäksi kurssilaiset osaavat tykin maastouttamisen (naamioinnin), toiminnan ilmauhkan alla  sekä lähipuolustuksen ja vartioinnin toteutuksen.

Rannikkotykistökoulutetut reserviläiset

Kurssilaisilla tulee olla rannikkotykistön peruskoulutus.

Kurssin tarkempi aikataulu ilmoitetaan hyväksytyille kurssilaisille ennen kurssin alkua.
Kurssi alkaa perjantaina klo 16.00 ja päättyy sunnuntaina viimeistään klo 16.00

Kurssi on maksuton.

Maksuttomilla kursseilla peritään 30 euron maksu, mikäli kurssille hyväksytty osallistuja peruu osallistumisensa määräajan umpeuduttua ilman pätevää syytä tai jättää saapumatta kurssille.
Ilmoittautumisen voi peruuttaa seitsemän (7) vuorokautta ennen kurssin alkua oman MPK-kortin kautta tai ilmoittamalla perumisesta piiriin, joka koulutuksen järjestää. Tämän jälkeen kurssille osallistumista ei voi peruuttaa ilman pätevää syytä, ja kurssimaksu on maksettava. Päteväksi syyksi perumiseen katsotaan esimerkiksi sairastuminen tai loukkaantuminen.

Upinniemi, Mäkiluodon linnake
Upinniementie 1160