Reserviläisjohtaja 1 osa 1

Kesto 2 vrk
Paikkakunta Lakiala, Ylöjärvi
Ilmoittautumisaika 2.1.2023 11.50 - 5.3.2023 9.00

Kurssin jälkeen kurssilaiset ymmärtävät (osaavat) kehittää valmiuksiaan toimia esimiehinä ja ihmisten johtajina, muistavat (tuntevat) omat vahvuudet johtajina, ymmärtävät (osaavat) kannustaa vastuun ottamiseen itsensä jatkuvasta kehittämisestä, ja ymmärtävät (osaavat) kehittää valmiutta oman johtamiskäyttäytymisen kriittiseen arviointiin.

Kurssi on avoin kaikille omien johtamis- ja esimiestaitojensa kehittämisestä kiinnostuneille. Kurssille ei ole esitietovaatimuksia, eikä osallistuminen vaadi johtamiskokemusta tai varusmiespalveluksen suorittamista.

Kurssi on ensimmäinen osa kahden viikonlopun kurssikokonaisuudesta. Reserviläisjohtaja 1 osa 2 järjestetään 1.-2.04. . Voit osallistua myös vain toiseen viikonloppuun, mutta suositeltavaa on osallistua molempiin. Molempiin osiin ilmoittaudutaan erikseen. Kurssin aikana voi yöpyä kotona (suositellaan), sillä nykyiset majotusmahdollisuudet ovat rajalliset. Pitkämatkalaislle järjestyy kyllä majoitus.
Kurssia ei varusteta.
Kurssista reserviläinen saa kaksi rinnasteista kertausharjoitvuorokautta.

Johtamisen perusteet:
- Mitä johtaminen on?
- Ihmiskäsitys
- Yksilö, ryhmä ja organisaatio

Kurssimaksu sisältää opetuksen, opetusmateriaalin, ruokailut ja vakuutuksen.

Ilmoittautumisen voi peruuttaa seitsemän (7) vuorokautta ennen kurssin alkua oman MPK-kortin kautta tai ilmoittamalla perumisesta piiriin, joka koulutuksen järjestää. Tämän jälkeen kurssille osallistumista ei voi peruuttaa ilman pätevää syytä, ja kurssimaksu on maksettava. Päteväksi syyksi perumiseen katsotaan esimerkiksi sairastuminen tai loukkaantuminen.

Maksuttomilla kursseilla peritään 35 euron maksu, mikäli kurssille hyväksytty osallistuja peruu osallistumisensa määräajan umpeuduttua ilman pätevää syytä tai jättää saapumatta kurssille.

Puolustusvoimain tutkimuslaitos
Paroistentie 20