Reserviläisten kuntotestaus (Turku)

Kesto 4 h
Paikkakunta Turku
Ilmoittautumisaika 11.1.2023 21.27 - 31.1.2023 18.00

Tavoitteena on suorittaa yhtenä iltana kestävyystestit; 12 min juoksutesti/UKK kävelytesti (kävelytesti 45 v alk.) sekä lihakuntotesti (LKT).

Yleisesti MPK:n fyysisen koulutuksen tavoitteena on tuottaa Puolustusvoimien ja Rajavartioston reserviin sekä paikallisjoukkoihin suorituskykyisiä johtajia ja reserviläisiä, jotka omaavat fyysiseltä toimintakyvyltään ja liikuntataidoiltaan riittävät tiedot ja taidot selviytyäkseen heille suunnitelluista poikkeusolojen tehtävistä.

Tavoitteena on lisäksi kannustaa reserviläisiä ja kansalaisia elinikäiseen liikunnan harrastamiseen.

Kurssi soveltuu kaikille omasta fyysisestä toimintakyvystään kiinnostuneille 18 vuotta täyttäneille, erityisesti kurssi soveltuu reserviläisille ja varsinkin maakuntajoukkoihin kuuluville.

Jokaisen kuntotesteihin osallistuvan on täytettävä turvallisuuslomakkeen terveysvaatimukset ja allekirjoitettava se paikan päällä ennen testiä.
Linkki lomakkeeseen ohessa, tutustu siihen ennen testiä huolella.

Lisätietoa kuntotesteistä osallistujille: https://mpk.fi/lisaaliiketta/reservilaisten_kuntotestit/”

Varustus:
- urheiluvarustus
- omat sykemittarit, sykevyöt (lainasykemittareita on myös saatavana MPK:n puolesta

Testiin valmistautuminen:
Kuntotestien tulokseen vaikuttavat testiä edeltävien vuorokausien toiminta.

Keskeisiä vakioitavia tekijöitä ennen kuntotestiä ovat
-normaali yöuni
-ei alkoholia 24 tuntiin
-ei kovaa fyysistä rasitusta kahtena edeltävänä päivänä
-ei raskasta ateriaa noin 5 t ennen testiä
-ei tupakkaa, kahvia, teetä tai kolajuomia 2-3 t ennen testiä

Jokainen testiin osallistuja täyttää ilmoittautumisen yhteydessä ennakkokyselylomakkeen!

18.30 Aloitustoimet
19.00 Alkaen
- 12 min juoksutesti/UKK kävelytesti (kävelytesti 45 v alk.) sekä lihaskuntotesti (LKT).

Kurssi on osallistujalle maksuton.

Kupittaan urheiluhalli
Tahkokuja 5