Merenkulku: MPK:n aluksen päällikkökurssi 1/23

Kesto
Paikkakunta Tuusula
Ilmoittautumisaika 13.1.2023 8.33 - 16.3.2023 23.59

Kurssin onnistuneen suorittamisen jälkeen henkilö voi toimia MPK:n aluksen päällikkönä.

Kaikille, joilla on esitietovaatimusten mukaiset perusedellytykset aluksen päällikkönä toimimiseen.

Kurssilainen omaa joko: 1) Sotilasveneenkuljettajakirjan 2) Rannikkolaivurin pätevyyden 3) Kuljettajakirjan tai parempi (Trafikom) 4) Suomen meripelastusseuran aluksen päällikön pätevyys

Muilla kuin SVK-kirjan omaavilla on lisäksi oltava viirikön päällikön hyväksymä riittävä ajokokemus ja sotilasmerenkulun tuntemus.

Kurssi alkaa klo 09.00 Lauantaina
Kurssi päättyy sunnuntaina viimeistään klo 16.00

Kurssin tarkempi aikataulu ilmoitetaan myöhemmin kurssilaisille.

Kurssi on osallistujalle maksuton.

Maksuttomilla kursseilla peritään 30 euron maksu, mikäli kurssille hyväksytty osallistuja peruu osallistumisensa määräajan umpeuduttua ilman pätevää syytä tai jättää saapumatta kurssille.
Ilmoittautumisen voi peruuttaa seitsemän (7) vuorokautta ennen kurssin alkua oman MPK-kortin kautta tai ilmoittamalla perumisesta piiriin, joka koulutuksen järjestää. Tämän jälkeen kurssille osallistumista ei voi peruuttaa ilman pätevää syytä, ja kurssimaksu on maksettava. Päteväksi syyksi perumiseen katsotaan esimerkiksi sairastuminen tai loukkaantuminen.

Puolustusvoimien kurssikeskus
Rantatie 66