Lähitaistelun peruskurssi

Kesto 3 vrk
Paikkakunta Pirkkala
Ilmoittautumisaika 25.1.2023 14.49 - 5.3.2023 23.00

Kurssin jälkeen kurssilainen osaa toimia turvallisesti ampumaradalla, tuntee nykyaikaisen taistelutavan mukaisen rynnäkkökiväärin käytön lähitaistelussa sekä osaa toimia tarkoituksenmukaisesti lähitaistelutilanteessa, jossa ampuminen on estynyt.

Taistelukuntoisille reserviläisille. Kurssi on raskas sekä fyysisesti että henkisesti.

Kurssi varustetaan, mutta mukaan kannattaa ottaa omat alusvaatteet, säänmukaiset omat käsineet ja tukevat omat jalkineet harjoituksia varten.
Tarkemmat ohjeet kurssikirjeessä lähempänä kurssia.
Kurssista reserviläinen saa kaksi rinnasteista kertausharjoitusvuorokautta.

Kurssin sisältyy oppitunteja ja harjoituksia sekä lähitaisteluammunta rynnäkkökiväärillä.
Seuraavia harjoituksia:
- RK:n käyttö kun ampuminen on estynyt
- aseen riiston estäminen, aseella lyöminen ja aseella torjuminen
- sovellettuja lähitaisteluharjoituksia

Kurssimaksu sisältää koulutuksen, koulutusmateriaalin, ruokailut ja vakuutuksen.

Ilmoittautumisen voi peruuttaa seitsemän (7) vuorokautta ennen kurssin alkua oman MPK-kortin kautta tai ilmoittamalla perumisesta piiriin, joka koulutuksen järjestää. Tämän jälkeen kurssille osallistumista ei voi peruuttaa ilman pätevää syytä, ja kurssimaksu on maksettava. Päteväksi syyksi perumiseen katsotaan esimerkiksi sairastuminen tai loukkaantuminen.

Maksuttomilla kursseilla peritään 30 euron maksu, mikäli kurssille hyväksytty osallistuja peruu osallistumisensa määräajan umpeuduttua ilman pätevää syytä tai jättää saapumatta kurssille.

Satakunnan lennosto, Pirkkalan tukikohta
Varuskunnantie 274