Maasto- ja erätaidot naisille, TÄYNNÄ

Ajankohta 25.8.2023 - 27.8.2023
Kesto 2,5
Ilmoittautumisaika 6.2.2023 18.00 - 6.8.2023 15.00

Maasto- ja erätaitojen päivittäminen. Jo opittujen retkeilytaitojen syventäminen. Opetellaan suunnittelemaan ja varustamaan viikonlopun yli kestävä retkeily. Kurssin jälkeen osataan muutaman päivän kestävän patikoinnin toteuttaminen ja yöpymiseen liittyvät asiat. Kurssi antaa valmiudet tulen tekemiseen, yöpymissuojan rakentamiseen ja suunnistamiseen sekä reitin ja varusteiden valintaan.

Kurssi on tarkoitettu jonkin verran retkeilykokemusta omaaville naisille.
16 - vuotta täyttäneille naisille. Alle 18 - vuotiaiden osallistujien pitää toimittaa huoltajan suostumus osallistumisesta kurssille.

Kurssilaiset varustautuvat omilla retkeilyvälineillä. Ennen viikonlopun kurssia, kurssilaiset perehtyvät retkeilyvälineisiin, varusteiden, reitin ja retkiruokien suunnitteluun Teams-koulutuksien avulla.
1. Teams koulutus järjestetään 1.6.2023 klo 18.00.
2. Teams koulutus järjestetään 10.8.2023 klo 18.00.

Kurssilla toteutetaan viikonlopun kestävä patikointi, noin 10 - 15 km.

Vietämme viikonlopun metsäolosuhteissa ja liikumme maastossa kuljettaen varusteet mukana. Nukumme riippumatossa tai tarpin alla. Valmistamme ruokaa nuotiolla tai trangialla. Pääset harjoittelemaan mm. nuotiontekoa, ruuan valmistusta luonnossa ja retkeilyolosuhteissa, retkeilijän ensiaputaitoja, kartanlukua, suunnistusta ja paljon muuta.
Kurssilaiset käyttävät omia varusteita.

Kurssi on suunnattu naisille. Kurssilla liikutaan maastossa. Kurssi soveltuu peruskuntoiselle jo hieman retkeilykokemusta omaavalle osallistujalle.

Koulutusviikonlopun hintaan sisältyy opetus, opetusmateriaali, ohjelmaan merkityt ateriat sekä mahdollisen oppimisympäristön käyttö, suojavaatetus ja -varustus, majoitus ja vakuutusturva.

Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, peritään kurssimaksu kokonaisuudessaan.

Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse tai puhelimitse suoraan kurssin järjestävään piiriin.

Lappeenranta / Etelä-Karjalan alueella

Kurssinjohtaja Satu Nousiainen, email: satu.nousiainen(at)hotmail.com