Kyberturvallisuuden syventävä peruskurssi

Kesto 2,5 päivää
Paikkakunta Turku
Ilmoittautumisaika 7.2.2023 14.39 - 7.5.2023 23.00

Kurssin tavoitteena on syventää peruskurssin tietoja ja taitoja
erityisesti painottamalla käytännön harjoituksia.
Kurssin käytyään kurssilainen osaa soveltaa käytännössä tietoturvallisuutta
lisääviä toimenpiteitä henkilökohtaisessa tietojenkäsittelyssä, kuten omassa tietokoneessaan, mobiililaitteissa, kotiverkossa ja siihen liitetyissä laitteissa.
Kurssi antaa edellytykset jatkokurssille etenemiseen.

Kaikille Kansalaisen kyberturvallisuus ja/tai Taistelijan kyberturvallisuus sekä Kyberturvallisuuden peruskurssin suorittaneille.

Osallistujan tulee olla suorittanut verkkokurssit Kansalaisen
kyberturvallisuus ja/tai Taistelijan kyberturvallisuus sekä Kyberturvallisuuden peruskurssin.
Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla. MPK:n piirit viestivät osallistujille sähköpostilla, mm. kurssille hyväksymisestä ja mahdollisista muutoksista.

Kurssilla harjoitellaan henkilökohtaisten tietokoneiden suojaamista.
Kurssilla voidaan ottaa mukaan esim. mobiililaitteiden koventamiset.

Kurssin sisältö koostuu pääasiassa Kyberturvallisuuden peruskurssin aiheista siten, että painopiste on käytännön harjoituksilla.
Pienryhmäkoulutukset:
1) Mobiililaitteen koventaminen
2) Kotiverkon segmentointi
3) palomuurien ominaisuuksien läpikäyminen.

Kurssimaksuun sisältyy opetus, koulutusmateriaali sekä mahdollisen oppimisympäristön käyttö, vakuutusturva, suojavarustus.
Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, peritään kurssimaksu kokonaisuudessaan.
Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse lounais-suomi@mpk.fi.

Heikkilä luokkatalon auditorio
Rykmentintie 15