Tarkkuuskivääriammunta 7 (TAK7)

Kesto 1,0
Paikkakunta Oulu
Ilmoittautumisaika 11.2.2023 16.42 - 26.5.2023 10.00

Tarkkuuskivääriampumataitojen kertaaminen ja kehittäminen.

TARKKUUSKIVÄÄRIAMMUNTA 7 (TAK7)
Ammunta makuuasennosta, aseen käsittely

Koulutettava osaa (TASO 2)
- rakentaa ampuma-asennon maaten yhdenmukaisesti ja nopeasti
- käsitellä tarkkuuskivääriä luotettavasti

Tarkkuuskivääriammunnasta kiinnostuneille täysi-ikäisille ampujille.

Kurssi soveltuu harjaantuneille ampujille (ampunut tarkkuuskiväärillä 5-7 kertaa MPK:n ammunnoissa viimeisen 2 vuoden aikana).

Omalla tai kaverin kanssa yhteisellä aseella osallistuvat ampujat ovat etusijalla hyväksyttäessä kurssille. Kiväärissä tulee olla kiikaritähtäin. Järjestäjän aseita on rajallisesti, mahdollisesti muutama .308 tarkkuuskivääri.

Patruunoita on hyvä varata vähintään 50 kpl. Panssari- ja muut erva-luodit eivät ole sallittuja. Maaleina käytetään myös osumasta kaatuvia partiotauluja. Tähystyskaukoputki ja tuulimittari kannattaa ottaa mukaan. Ota mukaan myös ampuma-alusta, suojaimet sekä muut ampumatarvikkeet ja -välineet. Kivääriin etutuki, bipod tai muu ampumatuki, kuten pussi, reppu tms.

Kurssilaisilta edellytetään vähintään 18-vuoden ikää. Kurssilaisten henkilöllisyys sekä omien aseiden hallussapitolupa tarkistetaan.

Kurssi järjestetään, mikäli osallistujia on vähintään viisi. Maksimiosallistujamäärä on 15.

Kurssilla on mahdollisuus tutustua myös järjestäjien (MPK ja ORUK) kivääreihin. Joillakin järjestäjien aseilla voi myös ampua.

Kurssilaisia ei varusteta MPK:n toimesta. Pukeutuminen sään edellyttämällä tavalla.

Tämän kurssin toteuttamisesta vastaa Oulun reserviupseerikerho ry (ORUK). Mikäli olet kiinnostunut ampumaharrastuksesta ja reserviläistoiminnasta, ota yhteyttä: Oulun reserviupseerikerho ry, Roope Vuontisjärvi, p. 050 412 8226, roope.vuontisjarvi@oruk.fi.

Klo 10:45 Ilmoittautuminen ampumaradan Paviljongilla
Klo 11:00 Turvallisuussuunnitelma, ballistiikkateoriaa, tähtäinkiikarin ominaisuudet, ballistiikka-sovellus
Klo 12:00 Lounas
Klo 13:00 Ampuma-aika alkaa, koulutusta ja ammuntaa
Klo 17:00 Ratojen ja ampumapaikkojen purkaminen, palautekeskustelu
Klo 18:00 Ampuma-aika ja kurssi päättyy

Kurssimaksu sisältää opetuksen, koulutusmateriaalin sekä vakuutuksen. Mikäli ampuja käyttää omaa kalustoa ja materiaalia, niin kurssimaksu on 15€.

Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, peritään kurssimaksu kokonaisuudessaan.

Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse tai puhelimitse suoraan kurssin järjestävään koulutuspaikkaan.

Ampumaradan Paviljonki ja ampumarata 2
Hiukanreitti 225