Lihaskunto- ja kestävyystestit Espoon Esport Areenalla

Kesto n 3 h
Paikkakunta Espoo
Ilmoittautumisaika 13.2.2023 14.35 - 6.3.2023 17.30

Kurssilla testataan osallistuja lihaskunto PV:n testipatterilla sekä kestävyyskunto Cooperin juoksutestillä ja 45 vuotta täyttäneiden osalta UKK-kävelytestillä.
Testien perusteella osallistuja saa tietoa omasta toimintakyvystään sekä ohjeita sen parantamiseksi.

Kurssi soveltuu kaikille omasta fyysisestä toimintakyvystään kiinnostuneille

Kurssilla tehdään lihaskuntotestit sekä kestävyyskuntotesti Esport Arena juoksuradalla sisätiloissa. Ota mukaan sopiva varustus.

Kurssille osallistujan tulee kokea olevansa täysin terve. Ennen suorituksia täytetään terveyskysely.
Testien hyväksytty suoritus on osa reserviläisen kenttäkelpoisuusnäytettä, josta saa kh-vuorokauden

Kokoontuminen klo 17.30 Esport Arenan aulassa ennen kassoja.

Ensin tehdään lämmittely johdetusti, jonka jälkeen tehdään lihaskuntotestit.
- vauhditon pituushyppy (3 yritystä)
- istumaannousu (60sek)
- etunojapunnerrus (60sek)

Tauon jälkeen tehdään kestävyyskuntotestit:
- Cooper-juoksutesti
- UKK-kävelytesti (2 km) (kaikki 45-vuotiaat ja vanhemmat ja muut halukkaat)

Reserviläisen kuntotestin hyväksytystä (tavoitetaso 1) suorituksesta myönnetään rinnastettava KH-päivä.

Kurssi on maksuton.
Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, perittävä maksu on 30 euroa.
Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse tai puhelimitse suoraan kurssin järjestävään piiriin.

Esport Arena, Tapiolan Urheilupuisto
Koivu-Mankkaan tie 5