Herätteiden hallinta (EmCon) Emission Control

Ilmoittautumisaika 15.2.2023 9.41 - 12.5.2023 23.00

Kurssin jälkeen osallistujat:
MUISTAA
- tuottamamme herätteet ryhmän mittakaavalla
- vihollisen tavat havaita tuottamiamme herätteitä
YMMÄRTÄÄ
- erilaisten herätteiden merkityksen
- suojautumisen lämpötähystystä vastaan
SOVELTAA
- suojautumisen visuaalista tähystystä vastaan

Kurssi soveltuu kaikille varusmiespalveluksen tai naisten vapaaehtoisen asepalveluksen suorittaneille reserviläisille koulutushaarasta riippumatta.
Kurssille voidaan hyväksyä myös muita asiasta kiinnostuneita yli 18 vuotiaita henkilöitä.

Ei aikaisempia esitietovaatimuksia.
Kurssilla on mahdollisuus kokeilla omien varusteiden NIR-ominaisuuksia (infrapunasuojaus varusteissa).
Kurssi varustetaan Puolustusvoimien varusteilla, omien RES-varusteiden käyttö on sallittu, mutta käyttöä ei korvata. Kurssilaisille
järjestetään telttamajoitus ja muonitus. Omat yöpymisvälineet (makuupussi + telttapatja) on hyvä olla. Kurssille hyväksytyille lähetetään
kurssikirje noin kaksi viikkoa ennen kurssia, josta selviää yksityiskohtaisia toimintaohjeita.

Sisältö:
Perjantai
- ilmoittautuminen
- varo- ja turvallisuuspuhuttelu
- erikoiskoulutus oppitunnit

Lauantai
- erikoiskoulutusoppitunteja
- erilaisen kaluston jättämä jälki
- suojautuminen infrapuna- ja lämpötähystykseltä
- harjoitukset maastossa

Sunnuntai
- harjoitteet maastossa
- herätteiden hallinta
- kurssipalaute, huollot ja kurssin päättäminen

Kurssi on maksuton sisältäen koulutuksen, ruokailut, majoituksen ja vakuutuksen.

Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, perittävä maksu on 30 euroa.
Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse tai puhelimitse suoraan kurssin järjestävään piiriin.

Panssariprikaati
Parolannummentie 298