Radioamatöörilaitteiden käyttö - nappulat ja niiden merkityksistä

Ajankohta 21.3.2023 - 23.3.2023
Kesto Kolmea tuntia kahtena iltana sekä etätehtävä
Paikkakunta Etäkurssi
Ilmoittautumisaika 15.2.2023 10.03 - 5.3.2023 18.00

Kurssin tavoitteena on opettaa radioamatöörilaitteissa olevia säätimien ja nappuloiden käyttöä.
Kurssi-iltojen jälkeen osallistuja:
- tuntee radioamatöörilaiteen nappien ja nappuloiden merkityksen
- tuntee radioamatöörilaiteen nappien ja nappuloiden vaikutuksen liikennöintiin.
- osaa asettaa oman laitteensa säädöt niin, että vastaanotto ja lähetys on mahdollisimman oikein säädetty.

Koulutus sopii kaikille yli 18 vuotiaille, jotka ovat kiinnostuneita radioamatööritoiminnasta tai radioviestinnästä.

Kurssi pidetään verkkokurssina tiistaina 21.3. ja torstaina 23.3. klo 18 -21.
edellyttäen kurssilaiselta älypuhelinta/tietokonetta ja riittävää verkkoyhteyttä sekä valmiutta etäyhteyteen.
Kurssiin sisältyy ennakkotehtävä, mikä annetaan kurssikirjeessä.
Osallistumisohjeet lähetetään kurssilaiselle ennen kurssin alkua.
MPK:n piirit ilmoittavat osallistujille mahdollisista muutoksista sähköpostilla. Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla.

Kurssi muodostuu kahdesta illasta 3 * 45 minuutin webinaarijaksosta.

Kurssimaksuun sisältyy opetus, koulutusmateriaali sekä mahdollisen oppimisympäristön käyttö ja vakuutusturva.
Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, peritään kurssimaksu kokonaisuudessaan.
Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse kurssin johtajalle.

Teams etäyhteys Etäkurssi

Kurssinjohtaja