SERE-peruskurssi 2 (SERE-A PK2)

Ajankohta 22.9.2023 - 24.9.2023
Kesto 2,5
Paikkakunta Oulu
Ilmoittautumisaika 21.2.2023 14.28 - 11.9.2023 23.00

Kurssin tavoitteena on, että kurssilainen ymmärtää (osaa) soveltaen käyttää SERE-peruskurssi 1:n taitoja annetuissa tehtävissä. Suoritusvaatimuksia annetaan kokonaisuuksina tehtävien muodossa, joista kurssilaisten täytyy selviytyä läpäistäkseen perustaso hyväksytysti.

Kurssi on tarkoitettu selviytymistaidoista kiinnostuneelle reserviläisille.

Kohderyhmänä henkilöt, jotka ovat suorittaneet selviytymisen peruskurssi 1:n tai henkilöille, joilla maastotaitojen perustaidot ovat hallussa.

SERE-peruskurssi 1:n käyminen tai vastaava muualta hankittu osaaminen.

Suoritustavat painottuvat soveltaviin käytännön harjoitteisiin.

Tulenteko: Vain tuluksilla. Polttopuut kerätään maastosta. Kerrataan nuotiotyypit, muut sytyttämiskeinot ja sytykkeiden/polttopuun hankinta

Majoittuminen: Ei makuupusseja/alustoja. Kerrataan hätämajoitteen ja pitempiaikaisen majoitteen erot ja valmistaminen sekä majoituspaikan valinta ja vaatimukset.

Osaamistason testaaminen: Majoite, naamiointi, vedenpuhdistus, ruoka hankittuna ja ansat/pyyntivälineet käytössä, irtautumissuunnitelma olemassa, maasta ilmaan hätäsignaali ja savumerkki tehtynä. Kaikki edellä mainitut 12 tunnin aikana valmiiksi.

Vesi: Käytetään luonnonvesiä, keittäminen pakin kannessa tms. keittoastiassa puhtaaksi.

Ruoka: Osa ruoista pussiruokia/tstmuonia. Luonnonmuonaa kasveista, riistan käsittelyä,

Kurssimaksu sisältää koulutuksen, materiaalit, muonituksen ja vakuutuksen.

Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, peritään kurssimaksu kokonaisuudessaan.

Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta.

Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse tai puhelimitse suoraan kurssin järjestävään koulutuspaikkaan.

Ampumaradan Paviljonki
Hiukanreitti 225