Maatilojen varautuminen, Lounais-Suomi

Kesto 7 tuntia
Ilmoittautumisaika 22.2.2023 14.53 - 30.3.2023 8.20

Kurssin jälkeen kurssilainen:
- Ymmärtää alkutuotantopoolin toiminnan ja tavoitteet huoltovarmuuden kannalta
- Ymmärtää varautumiseen kuuluvien viljelijöiden roolin.
- Tunnistaa maatilojen toimintaan liittyvät erityyppiset uhkat
- Kykenee soveltamaan kurssilla saamiaan oppeja omaan toimintaansa.

Kurssi soveltuu maatilayrittäjille, erityisesti VAP -varatuille. Maaseutuhallinnon yhteistoiminta-alueiden työntekijöille, sekä lomituspalvelun toimijoille.

Kurssi toteutetaan Webinaarina Microsoftin TEAMS-sovelluksella.

Kurssille koulutuskalenterin kautta ilmoittautuneille (koulutukseen osallistuneille) asevelvollisille haetaan korvaavaa KH-vuorokautta puolustusvoimilta.
Ennen kurssin alkua kurssille hyväksytyille lähetetään sähköpostilla linkki, jonka välityksellä on mahdollista liittyä kurssille.
Tarkastakaa ilmoittautuessanne, että yhteystietonne ovat oikein ja ajantasaisia.
Muistakaa seurata myös "roskapostikansiota", jolloin sinne mahdollisesti ohjautuneet lähetyksemme löytyvät.
Voit osallistua kokoukseen linkkiä käyttämällä joko selaimella (Edge, Google Chrome) tai MS Teams sovelluksella.

Aloitus on To 30.3. kello 9.00 ja suosittelemme, että kirjaudut vähintään 5 - 20 minuuttia ennen. Tämä antaa moderaattorille aikaa osallistujien hyväksymiseen.
Päivän alustava ohjelma.
9.00 Koulutuspäivän avaus ja osallistujien ohjeistus.
- Mannpuolustuskoulutuksen rooli
9.10 Yhteiskunnan turvallisuusstrategia, Christian Perheentupa Turvallisuuskomitea
10.05 Huoltovarmuus ja elintarvikehuolto, Juha Mantila Huoltovarmuuskeskus, Markus Lassheikki MTK.
11.30 Ruokatauko
12.15 Rikosturvallisuus maatiloilla, Lounais-Suomen poliisilaitos.
13.10 Pelastustoimen yleisjärjestelyt, paloturvallisuus, Petri Ekberg Satakunnan pelastuslaitos.
14.15 Kyberturvallisuus, MPK:n kyberkouluttaja.
15.10 Viranomaisten rooli maatalouden varautumisessa.
16.00 Koulutuspäivä päättyy.

Huoltovarmuuskeskus tukee kurssia, joten se on osallistujille maksuton.
Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, perittävä maksu on 30 euroa.
Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse lounais-suomi@mpk.fi

Webinaari

Kurssinjohtaja